| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: رسته هاو ظرفیت های منتخب اشتغال به تفکیک هر استان در قالب طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) شناسایی شده تا سیاست های اشتغالزایی در ۳۱استان کشور معطوف به ظرفیت های اشتغال همان استان شود.
طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) طی چند سال گذشته با هدف شناسایی ظرفیت های اشتغال در هر استان آغاز شد که خلاصه مطالعات استانی این طرح با «تحلیل آموزش عالی و اشتغال»، استخراج ظرفیت های اشتغال به تفکیک هر استان به تناسب ظرفیت های نیروی کار، شرایط زیست محیطی و سایر شاخص های استانی و ملی است. به گزارش تجارت نیوز،با توجه به میزان تطابق پذیری بسیار پایین آموزش های رسمی و غیررسمی کشور با نیاز بازار کار، در قالب طرح تکاپو رشته های مورد نیاز آموزش عالی (آموزش های رسمی و دانشگاهی) در هر استان و همچنین آموزش های مهارتی مورد نیاز (آموزش های غیررسمی و فنی و حرفه ای) به تفکیک هر استان نیز استخراج شده است. در گزارشی که پیش روی شماست، ظرفیت های اشتغال استان گیلان به استناد طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) مورد اشاره قرار گرفته است.
رسته های اولویت دار استان گیلان با توجه به مجموعه شرایط موجود و ارزیابی های صورت گرفته در مورد رسته های موجود در استان پیشنهاد می شود محورهای توسعه استان، ظرفیت ها و منایع موجود در حوزه کشاورزی به ویژه تولید محصولات برنج – چای – زیتون – بادام زمینی – کیوی و فندق، در حوزه خدمات گردشگری به ویژه در کرانه ساحلی به طول ۳۰۰ کیلومتر و مناطق غربی و شرقی با محوریت طبیعت گردی و گردشگری تاریخی – مذهبی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code