| سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: باتوجه به وضعیت اقتصادی نامطلوبی که متأسفانه گریبانگیر سرمایه گذاری ما در استان شده است، چاره ای جز استفاده از ظرفیت های برون دستگاهی و جذب سرمایه های بخش خصوصی نداریم و در واقع یکی از طرقی که می تواند موتور محرک اقتصاد و تولید را به حرکت بیندازد، ورود و حضور مستمر بخش های خصوصی است.

به گزارش خزرآنلاین، باتوجه به اهمیت نظارت بر طرح های توسعه سرمایه گذاری دراستان و باهدف تقویت و حمایت از این رویکرد، نشست مشترکی با حضور بازرس کل گیلان، معاون، مدیران گروه های نظارت و بازرسی با شهردار لاهیجان و معاونین وی به همراه سرمایه گذار پروژه زباله سوز شهرداری لاهیجان در محل بازرسی کل استان برگزار شد.

درابتدای این نشست سیف الله مسرور بازرس کل گیلان با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به موضوعات اقتصادی، اظهار داشت: باتوجه به وضعیت اقتصادی نامطلوبی که متأسفانه گریبانگیر سرمایه گذاری ما در استان شده است، چاره ای جز استفاده از ظرفیت های برون دستگاهی و جذب سرمایه های بخش خصوصی نداریم و در واقع یکی از طرقی که می تواند موتور محرک اقتصاد و تولید را به حرکت بیندازد، ورود و حضور مستمر بخش های خصوصی است.

وی ادامه داد: در این مسیر دستگاه های خدمات رسان نیز باید برای تحقق این مهم با نگاه موسّع و واقع بینانه، راه را برای این فعالیت ها و اقدامات مؤثر هموار کنند و دستگاه های نظارتی در کشور و استان نیز ضمن توجه و اهتمام جدی به این موضوع نسبت به سرمایه گذاری مولّد، مؤثر و پویا حساسیت های جدی دارند و این نشست و نشست های مشابه که در دستور کار جدی دستگاه های متولی  قرار دارد، نیز به دلیل همین توجهات است.

عضو شورای قضایی استان، هدف عمده برگزاری این قبیل نشست ها را رصد و پایش دقیق این طرح ها و ارزیابی و انطباق آنها با قوانین و مقررات جاری دانست و تصریح کرد: انگیزه اصلی برگزاری این جلسات علاه بر موضوعات مطرح شده، کمک و حمایت از دستگاه های مجری و تقلیل و رفع موانع و آسیب های پیش روی اجرای این طرح ها از سوی دستگاه های نظارتی است.

مسرور در ادامه به دستور کار این نشست مبنی بر نحوه و شرایط اجرای پروژه زباله سوز شهرداری لاهیجان اشاره کرد و گفت: این اقدام با ابتکار هوشمندانه شهرداری لاهیجان صورت پذیرفت، مضافاً اینکه موضوع پسماند و دفن اصولی آن امروزه به یکی از چالش های مهم و حیاتی کلان شهرها در اقصی نقاط شهرهای کشور مبدل شده است.

وی افزود: این وضعیت که با چالش جدی و خطرناکی از حیث تخریب مواهب طبیعی و خدادادی همراه است به موضوع محیط زیست و منابع طبیعی استان ارتباط مستقیمی دارد، لذا این نشست باتوجه به اهمیت موضوع و لزوم دقت بر زمان شروع و نحوه انعقاد قرارداد با سرمایه گذار و پرهیز از هرگونه خطا و اشتباه احتمالی با حضور کارشناسان زبده بازرسی کل گیلان برگزار می شود تا با سرعت و دقت لازم این اقدام در دستور کار قرار گیرد.

در انتهای این نشست شهردار لاهیجان و سرمایه گذار طرح دفن پسماند شهر لاهیجان و تعدادی از کارشناسان بازرسی کل گیلان و شهرداری لاهیجان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود درخصوص این طرح و 16 طرح عمرانی،گردشگری و... شهر لاهیجان که درتوسعه این شهر نقش بسزایی دارد، پرداختند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code