| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
نگاه ایران: نایب رئیس فراکسیون مستقلین گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که هرکسی به دنبال تبرئه و بی گناهی خودش است. در حوزه نمایندگان مجلس مرتب تریبون که روشن می شود شاهد حمله به رئیس جمهور هستیم، حتی از سوی کسانیکه برای آقای روحانی هزینه کردند.
به گزارش اعتماد آنلاین،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت و نایب رئیس فراکسیون مستقلین با بیان اینکه آمریکا به دنبال راه انداختن دعوا میان مسئولان است، گفت: شرایط فعلی کشور برآمده از شرایط داخل و خارج از کشور است. من اولین چیزی که توصیه می کنم این است که به واقع همه تمرکزشان را حفظ کنند. یکی از جنگ هایی روانی که آمریکا به راه انداخته دعوای میان روسا، مسئولان و متولیان امر است.
او گفت: آمریکا می خواهد هرکسی، دیگری را مقصر بداند و به یکدیگر پرخاش کنند. طبیعی است که ما باید انسجام، وحدت و وفاق را حفظ کنیم تا بتوانیم به نتیجه ای برسیم. در ایجاد شرایط کنونی عوامل خارجی و داخلی بی اثر نیستند.
این نماینده مجلس ادامه داد: در داخل مشکلات ساختاری و مدیریتی را شاهد هستیم. اینکه می گوییم آقای روحانی در کابینه خانه تکانی کند به معنای این نیست که با خانه تکانی تمامی مسائل به صورت کامل حل می شود. با اصلاح ساختار هم مشکلات به صورت کامل حل نمی شود. حتی با مذاکره یا مقاومت هم نمی توانیم بگوییم مشکلات ۱۰۰ درصد حل می شود. بلکه زنجیره ای از اقدامات چه در داخل و چه در خارج در چند بعد باید انجام شود.
جعفرزاده در خصوص وظیفه نمایندگان در شرایط کنونی، گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که هرکسی به دنبال تبرئه و بی گناهی خودش است. تریبون مجلس که روشن می شود شاهد حمله به رئیس جمهور هستیم، حتی از سوی کسانی که برای آقای روحانی هزینه کردند. در حوزه دولت هم زمانی که مصاحبه ها را می خوانیم یا گوش می دهیم شاهد هستیم که می گویند اگر مجلس این کار را کند یا آن کار را کند… من اصرار دارم بجای این روحیه پرخاشگری و محکوم کردن همدیگر باهم مشکلات را حل کنیم.
او ادامه داد: به نظر می رسد باید یک کدخدا منشی ایجاد شود؛ چون در این میان، مردم هزینه ها را پرداخت می کنند. همچنین باید توجه داشت حداقل حدود ۴۰ درصد از مشکلاتمان مربوط به عوامل خارجی است منتها من فکر می کنم می توانستیم اقداماتی را انجام بدهیم که ندادیم.
جعفرزاده با انتقاد از بی برنامگی دولت در شرایط کنونی، گفت: در حال حاضر تقریباً بخش های اعظمی از دولت بی برنامه است. برای مثال اگر به هر بانکی بروید و بپرسید چه برنامه ای برای ۶ ماه آینده دارند، خواهید دید که برنامه ای ندارند. البته سازمان برنامه وبودجه سه سناریو را برای اوضاع کنونی ارائه کرد اما به ضرس قاطع می گویم که وزارتخانه های صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، تعاون و کار برای ۶ ماه آینده هیچ برنامه ای ندارند.
او با اشاره به جلسات کمیسیون مطبوعش با سازمان ها و نهادهای دولتی، گفت: در کمیسیون برنامه وبودجه از سازمان ها، وزارتخانه ها و نهادها دعوت می کنیم و تأکید می کنیم که ما آماده کمک هستیم چون مجلس نقش نظارتی دارد نه اجرایی. اما به آن ها می گوییم برنامه بیاورید که اگر برفرض ۵۰ درصد از درآمد کشور تحقق پیدا نکرد این برنامه را داریم و… اما هیچ کدام از این موارد اتفاق نمی افتد و سازمان ها برنامه ای ارائه نمی کنند.
این عضو کمیسیون برنامه وبودجه، گفت: بجای اینکه همدیگر را محکوم کنیم باید تمام تلاشمان در این جهت باشد که به همدیگر کمک کنیم تا بتوانیم فشار را کم کنیم.
جعفرزاده ادامه داد: در حال حاضر تن صداها بالا رفته که به دلیل این است که می خواهند بیان کنند ما بی گناه هستیم. حرف من این است که در شرایط موجود همه و همه مقصر هستند. ای کاش کلمه هیچ، هیچ وقت به وجود نمی آمد و اینکه بگوییم ما بی تقصیریم چنین نیست. هم دولت و هم مجلس در شرایط کنونی مقصر هستند ولی الآن نبش قبر به نفع هیچ کس نیست. من تأکید دارم مسئولان و متولیان ضمن کنترل اعصاب و تمرکز خودشان، در بازی آمریکا قرار نگیرند و تدبیر کنند.
او در خصوص تأثیر رفراندوم در بهبود شرایط اجتماعی کنونی، گفت: از رفراندوم می توان مطابق آنچه در قانون اساسی آمده استفاده کرد و قطعاً می تواند به بهبود فضای اجتماعی کمک کند.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code