| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد‌؛
       کد خبر: 197786
نگاه ایران: عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اجرای اصل چابک سازی و کوچک کردن دولت گفت: تفکیک برخی از وزارتخانه ها مغایر با برنامه ششم توسعه است.
به گزارش تسنیم، اسدالله عباسی اظهار داشت: تفکیک مجدد برخی از وزارتخانه هایی که در سال های اخیر بنا به دلایلی کاملاً کارشناسی و در راستای اجرای اصل چابک سازی دولت با هم ادغام شده بودند مغایر با اهداف قانون برنامه ششم توسعه است.
عضو هیئت رئیسه مجلس تدوین برنامه چابک سازی دولت در برنامه پنجم و ششم توسعه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: جلوگیری از عریض و طویل شدن بیش از حد دولت به جهت وجود وزارتخانه های متعدد یکی از مهم ترین موضوعاتی بود که در سال های اخیر به مرحله انجام رسید.
عباسی با تأکید بر این نکته که در زمان اجرای طرح ادغام وزارتخانه ها، آسیب شناسی های لازم انجام شده بود ابراز داشت: در صورت تفکیک مجدد برخی از وزارتخانه ها اداره کردن آن ها بر اساس دستورالعمل هایی که در قانون برنامه ششم توسعه برای آن ها تعیین شده بسیار مشکل است.
نماینده مردم رودسر و املش وجود برخی ضعف ها در وزارتخانه ها را مورد تأیید قرار داد و عنوان کرد: دولت به جای مطرح کردن طرح تفکیک وزارتخانه و تبدیل آن به دو یا چند مجموعه دیگر و پاک کردن صورت مسئله باید در جهت رفع نواقص موجود آن ها تلاش کند.
وی استفاده از مدیران کارآمد را در رأس وزارتخانه ها از جمله تدابیر مؤثر جهت افزایش بهره وری این مجموعه های دولتی اعلام کرد و افزود: با این اقدام نه تنها از قانون برنامه ششم توسعه عدول نمی شود بلکه بر مبنای دستورالعمل های پیش بینی شده آن امور مربوطه پیش می روند.
عضو هیئت رئیسه مجلس شرایط و موقعیت حساس کنونی کشور را برای اتخاذ تصمیماتی نظیر ایجاد وزارتخانه های جدید نامناسب خواند و تصریح کرد: در حال حاضر مجموعه دولت باید انسجام و وحدت خود را حفظ کند و به جای پرداختن به چنین موضوعاتی در فکر رفع مشکلات مردم باشد.
عباسی با بیان این مسئله که ایجاد هرگونه اختلال در روند کاری سازمان ها به هیچ عنوان صلاح نیست خاطرنشان کرد: ایجاد هرج و مرج، ساماندهی بسیار مشکل نیروها، افزایش هزینه ها به ویژه در حوزه پرداخت حقوق و دستمزد از جمله برخی از معایب طرح تفکیک وزارتخانه ها است.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس افزایش سرعت عمل دولت برای رفع نگرانی های مردم را خواستار شد و عنوان کرد: در شرایط فعلی تمامی دستگاه های اجرایی کشور باید خود را برای خدمت به مردم آماده کنند و برای کاهش فشارهای وارده بر مردم تصمیماتی جدی اتخاذ کنند.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code