| جمعه، 31 فروردین 1403
نگاه ایران: نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: فساد برخی دستگا ه های اجرایی سبب بروز مشکلات در کشور شده است.
به گزارش تسنیم، آیت الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: مسئولیت گریزی یکی از دلایلی است که برخی افراد از ازدواج دوری می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه انسان در برابر خود، خدا و جامعه مسئول است عنوان کرد: برخی مردان می گویند ازدواج تعهدآور است و مرد باید نفقه و مهریه بپردازد که این بهانه نشان از مسئولیت گریزی این افراد دارد.
فلاحتی با اعلام اینکه در حال حاضر قوانینی در جمهوری اسلامی برای پایداری خانواده ها وضع شده است تصریح کرد: برخی زنان می گویند ازدواج سبب بروز برخی محدودیت ها در زندگی ما می شود و این بهانه نیز نشان از مسئولیت گریزی شخص است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم زنان پاکدامن را با عنوان "محسنات" و مردان پاکدامن را با عنوان "محسنین" معرفی کرده است گفت: دو راه برای دوری انسان ها از گناه وجود دارد که نخستین آن خودنگهداری و دیگری ازدواج است.
وی با بیان اینکه مردان برای دوری ماندن از گناه پیش از ازدواج باید از ارتباط با زنان دوری کرده و زنان نیز از زناکردن خودداری کنند عنوان کرد: مردان و زنان ناپاک به دنبال زنا و دوستی با نامحرم هستند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه ازدواج سبب مسئولیت پذیر شدن انسان ها می شود خاطرنشان کرد: پرهیز از ازدواج سبب می شود انسان مسئولیت پذیر نشود.
فلاحتی با اشاره به فراز و نشیب های ایجاد شده در بازار ارز، خودرو، سکه، لبنیات و موادغذایی اظهار داشت: بخشی از گرانی ها نتیجه جنگ روانی دشمنان انقلاب است.
امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش است تا مردم را نسبت به انقلاب بی اعتماد کند گفت: دشمنان اسلام تلاش می کنند تا مردم را به تجمعات خیابانی دعوت کرده و نظام اسلامی را در مدیریت شرایط کشور ناتوان جلوه دهند.
وی با اعلام اینکه دشمنان انقلاب اسلامی پروژه های بسیاری برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دارند بیان کرد: برخی از مشکلات به وجود آمده در کشور ناشی از فساد دستگاه های اجرایی است.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان بی توجهی مسئولان و ناکارآمدی مدیران را عامل بروز مشکلات در کشور دانست و تصریح کرد: برخی از دستگاه های اجرایی به "خانه سالمندان" تبدیل شده است در حالی که جوانان کارآمدی در حوزه های مختلف وجود دارد.
فلاحتی خطاب به مسئولان قوای سه گانه خاطرنشان کرد: از مسئولان می خواهیم که اگر مدیران ناکارآمدی بر سر کار هستند آن ها را برکنار کرده و مدیران مومن و جهادی را به کار گیرند .
امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دولت باید گلوگاه های فساد را ببندد عنوان کرد: در حال حاضر بیشترین بخش هایی که برای مردم مشکل ایجاد می کنند به دستگاه های دولتی وابسته هستند.
وی با اعلام اینکه دولت باید بر عملکرد مناطق آزاد و گمرکات نظارت جدی داشته باشد گفت: دولت به جای اینکه با صادرات کالا اقتدار ایران را نشان دهد با واردات کالا ذلت ما را به جهان نشان می دهد.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه برخی مسئولان پیر کشور در جلسات میوه و چای می خورند و سپس ادعای اقتصادی مقاومتی دارند تصریح کرد: این کار را پسرخاله فلان آقا هم می تواند انجام دهد.
فلاحتی با بیان اینکه دولت در طول این سال ها تمام تلاشش را صرف برجامی کرده است که دستاوردی برای ایران نداشته است افزود: امروز هم دولت در حال تلاش برای همکاری با اروپایی هایی است که مانند آمریکا با ما رفتار می کنند.
امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دولت باید شرایط خود را تغییر دهد تصریح کرد: دولت باید در عرصه سیاست و اقتصادی خانه تکانی اساسی انجام دهد تا مشکلات مردم برطرف شود.
وی با اعلام اینکه دولت با برخی از نمایندگان خود در استان ها صداقت ندارد گفت: هر اقتصاددانی می داند که ریختن سکه و ارز در بازار اشتباه است اما برخی مسئولان در بدنه نظام به دنبال ضربه زدن به نظام هستند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه دولت از سویی می گوید هیچ نداریم و از سویی می گوید همه چیز داریم خاطرنشان کرد: مردم با این وضعیت چگونه به برجام شما دلخوش باشند.
فلاحتی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه روابط خارجی اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که ترامپ "آجر فروش" می گوید من آماده مذاکره با ایران هستم و وای به حال ما که برخی افراد نیز در داخل کشور می گویند باید با او مذاکره کنیم.
امام جمعه رشت با اعلام اینکه ملت ایران آمریکا و اروپا را به ذلت کشانده است تصریح کرد: باید دید چرا دولت فقط به دنبال رابطه با این کشورها است و سایر کشورها را رها کرده است.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code