| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
فرماندار تالش در حاشیه بازدید از برداشت برنج شهرستان:
       کد خبر: 196825
نگاه ایران: ۹۸درصد اراضی زیر کشت تالش امسال برداشت محصول با کیفیت خواهند داشت.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری تالش ،صبح امروز ۹ مرداد ۹۷ فرماندار تالش بهمراه معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار مدیر جهاد کشاورزی تالش از مراحل برداشت محصولات اراضی برنج بازدید کرد.
فرماندار تالش در حاشیه این بازدید ضمن ابراز خوشحالی از برداشت محصول و آرزوی خیر و برکت برای کشاورزان اظهار کرد: درست است که امسال از حیث تامین آب و توزیع متناسب با توجه به شرایط جوی و سیستم سنتی آبیاری، شرایط سختی را پشت سر نهادیم اما خوشبختانه باصبوری کشاورزان و همکاری مسئولین استانی و بخصوص شهرستانی توانستیم این کمبود آب را مدیریت کرده و از خسارات غیر قابل جبران جلوگیری کنیم
مهدوی خاطر نشان کرد : خوشبختانه ۹۸درصد اراضی ما امسال به زیر کشت رفته و محصول با کیفیتی برداشت خواهند کرد.گرچه حدود ۲ تا ۵ درصد باقیمانده هم بین ۱۰تا ۵۰درصد خساراتی وارد شد اما میزان اراضی که خسارت صد درصدی بر انها وارد شد بسیار ناچیز بود.
مهدوی با بیان اینکه در حد فاصل بین ۸تا ۱۰روز برداشت حدود ۹هزار از اراضی کشت برنج به اتمام میرسد تاکید کرد:با توجه به تاخیر در کشت برخی از اراضی،از تمامی مسئولین دستگاه های اجرایی مرتبط خواستاریم تا پایان برداشت اراضی به ویژه در امر مدیریت توزیع آب پای کار باشند .
سید علی موسوی مدیر جهاد کشاورزی تالش در ادامه افزود:با توجه به اینکه ضریب مکانیزاسیون کشت در تالش ۷۶ درصد می باشد،۱۲هزار و ۵۰۰هکتار از مجموع ۱۶هزار هکتار اراضی تالش، امسال با ماشین نشا کشت شد.
وی گفت: خوشبختانه از طریق واگذاری تسهیلات بانکی، تعداد ۱۶۵دستگاه کمباین،در تالش شروع به فعالیت در امر برداشت مکانیزه محصول کردند که با این حساب،پیش بینی می شود میزان ۸۵۰۰هکتار از اراضی سطح کشت برنج را بطور مکانیزه برداشت شوند که این آمار در سال گذشته ۸هزار هکتار بوده است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code