| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان‌؛
       کد خبر: 195778
نگاه ایران: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۲۰ باند حرفه ای سرقت منازل توسط پلیس آگاهی گیلان شناسایی و منهدم شد.
به گزارش تسنیم، رحیم شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس آگاهی استان گیلان در چهار ماهه نخست امسال موفق شد 20 باند حرفه ای و غیربومی سرقت از منازل را شناسایی و نسبت به دستگیری و تحویل آنان به مراجع قضایی اقدام کند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان بیشترین پرونده های موجود در استان را در حوزه سرقت اعلام کرد و ابراز داشت: گیلان از استان های جرم خیز کشور محسوب نمی شود اما به جهت مهمان پذیر بودن و ورود خیل عظیم مسافران زمینه های وقوع چنین اعمالی ایجاد می شود.
شعبانی از مسافرکاشانه های غیرمجاز در استان به عنوان محل های امن اختفا و بیتوته سارقان غیربومی نام برد و تصریح کرد: با اقدامات بسیار مؤثر پلیس آگاهی گیلان و انهدام باندهای بزرگ سرقت، امروز در این استان دیگر حوادثی نظیر سرقت های حرفه ای منازل رخ نمی دهد.
وی از تجهیز پلیس آگاهی گیلان به انواع نرم افزارها و سامانه جامع اطلاعاتی خبر داد و عنوان کرد: پلیس آگاهی گیلان امروز  به مدد کارشناسان و متخصصان خود به سامانه و بانک های اطلاعاتی مختلفی مجهز شده که در شناسایی به موقع و دستگیری مجرمان بسیار مؤثر است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان دستگیری متهمان در کمترین زمان ممکن را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: به مدد وجود زیرساخت های بسیار قوی اطلاعاتی و عملیاتی، پلیس آگاهی گیلان قادر است در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی مجرمان اقدام کند.
شعبانی با اشاره به این نکته که هزینه های ارتکاب مجدد جرم باید افزایش پیدا کند اظهار داشت: بحث کنترل به موقع مجرمان، دستگیری و کشف جرم در کنار اعمال مجازات های متناسب از سوی دستگاه قضایی می تواند از وقوع مجدد و تکرار دوباره بزه توسط افراد جلوگیری به عمل آورد.
وی رویکرد پلیس آگاهی استان گیلان را در برخورد با جرایم برشمرد و خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم و کشف علت جرم از جمله موضوعات مهمی است که پلیس آگاهی گیلان در مسیر دستیابی به آن باید از کمک سایر نهادهای مؤثر در این موضوع نظیر دستگاه قضایی استفاده کند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان به بحث آموزش های همگانی در جامعه نیز اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر تمام این اقدامات، ارتقاء سطح آگاهی مردم و دادن آموزش های لازم به آنان می تواند به پلیس در کنترل شرایط و کاهش وقوع جرایم کمک کند.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code