| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
وزیر جهاد کشاورزی در نشست با مجمع نمایندگان گیلان:
       کد خبر: 195542
نگاه ایران: محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در نشست با مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکل کم آبی استان گیلان در فصل تابستان از طریق آب بندان ها رفع می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در نشست با مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، راهکار رفع مشکل کم آبی در فصل تابستان را «آب بندان ها» عنوان کرد و افزود: پرورش ماهی در آب بندان ها نیز به افزایش درآمد و بهبود معیشت روستاییان کمک می کند.
حجتی با اعلام این که وزارت جهاد کشاورزی برای حل مسائل گیلان تلاش می کند،تصریح کرد: برای برطرف شدن مشکلات استان مشارکت مجلس ضروری است.
وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم حفظ و احیای منابع طبیعی تاکید و خاطرنشان کرد: توسعه زراعت چوب از جمله صنوبر به اشتغال و اقتصاد منطقه گیلان کمک می کند.
حجتی با بیان این که طرح توسعه پرورش ماهی در دریا از طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی یادآور شد: گسترش اجرای این طرح در گیلان موجب افزایش تولید،اشتغال و رشد اقتصاد استان می شود.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بر لزوم نوسازی شالیکوبی ها و بکارگیری تکنولوژی های نوین برای فرآوری محصولات کشاورزی به ویژه برنج در گیلان تاکید کرد و گفت: تحقیقات کاربردی در زمینه محصولات کشاورزی شاخص گیلان همچون برنج و چای باید گسترش یابد و ارقام پربازده و زودرس به کشاورزان معرفی شود.
در ابتدای این نشست، جبار کوچکی نژاد رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های کشاورزی این استان،برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش ضریب خوداتکایی در تولید برنج را خواستار شد.
در این نشست صمیمانه، سایر نمایندگان شهرهای استان گیلان نیز به طور جداگانه مسایل و مشکلات منطقه خود را مطرح کردند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code