| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:
       کد خبر: 19487
نگاه ایران: مهدی حاجتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به مشکلات بسیار در این نهاد، اظهار کرد: چالش های آموزش و پرورش با همکاری مدیران دستگاه ها در گیلان قابل برطرف کردن است.

وی به اجرای پروژه مهر در آغاز سال تحصیلی امسال در مدارس گیلان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و افزود: امسال پروژه مهر گیلان برتر کشوری معرفی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه مهم ترین چالش این سازمان به کارگیری نیروهای پیش دبستانی در سال جاری است، تصریح کرد: 21 شهریور ماه امسال ابلاغیه وزیر آموزش و پرورش مبنی بر به کارگیری نیروهای پیش دبستانی بر اساس حق التدریس، جنس و نیاز آموزش و پرورش صادر شد.

وی از وجود دو هزار نیروی حائز شرایط احراز جذب در آموزش و پرورش گیلان خبر داد و بیان کرد: نیاز آموزش و پرورش گیلان به گونه ای نیست که بتوانیم حتی یک نفر را جذب کنیم و مجبور شدیم خرید خدمات آموزشی داشته باشیم تا ما را متهم به قانون گریزی نکنند.

حاجتی از بازنشسته شدن 23 درصد فرهنگیان گیلان در مدت پنج سال آینده خبر داد و یادآور شد: در مدت سه سال آینده 15 درصد فرهنگیان استان بازنشسته می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از جذب و استخدام 370 نفر معلم پیش دبستانی حق التدریسی در این استان خبر داد.

وی با اشاره به پرداخت پنج درصد عوارض شهرداری ها به آموزش و پرورش گیلان، متذکر شد: گیلان جزو استان های آخر در دریافت عوارض از شهرداری ها است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code