| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
نگاهی به یک سامانه تلفنی موفق در گیلان؛
       کد خبر: 193745
نگاه ایران: سامانه های تلفنی همواره یک پل ارتباطی میان مردم و دستگاه های خدمات رسان دولتی هستند، برای مثال نهادهای مختلفی همچون اورژانس، آتش نشانی، برق، بهزیستی و مخابرات از جمله پرکاربرد ترین سامانه های تلفنی هستند که تلاش می کنند تا با بهره گیری از ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم نسبت به خدمت رسانی اقدام کنند.
به گزارش گیل خبر، «مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲» یکی از این سامانه های ارتباطی است که در تابستان سال گذشته توسط شرکت آبفای استان گیلان و به عنوان دومین استان کشور پس از اصفهان راه اندازی شد.
این سامانه که در ابتدا به جهت اعلام حوادث حوزه آب و فاضلاب راه اندازی شده و در اختیار شهروندان قراره گرفته بود، مدتی پس از راه اندازی با افزودن خدمات فروش و پس از فروش مانند: امکان خرید انشعاب، پرداخت قبض آب بها، تغییر کاربری و مواردی دیگر از این قبیل به سامانه خدمات خود تلاش کرد تا رفاه هرچه بیشتر مشترکان را فراهم آورد.
عملکرد مثبت و موفقیت آمیز «مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲» شرکت آبفای گیلان در مدت راه اندازی تا امروز منجر به این شد که مدیر این مرکز به عنوان دبیرکارگروه نرم افزار۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب کشور انتخاب شده است و از همین جهت همواره مدیران شرکت های آبفا در سایر استان ها برای بازدید به این مرکز آمده تا با نحوه کارکرد موفق این مرکز در استان آشنا شوند.
از جمله مزایای راه اندازی این سامانه می توان به دریافت حوادث آب و فاضلاب بصورت شبانه روزی، اعلام کارکرد کنتور و صدور صورتحساب به صورت ۲۴ساعته، واگذاری انشعاب و دریافت انتقادات و پیشنهادات در تمام ساعات شبانه روز و ایام هفته اشاره کرد که این خدمات منجر به عدم نیاز شهروندان برای مراجعه حضوری به شرکت آب و فاضلاب شده و از تردد های غیرضروری شهروندان در سطح شهر می کاهد.
برای مثال از تاریخ ۱۱ شهریور سال گذشته که امکان خرید تلفنی انشعاب فراهم شد تا امروز تعداد ۶۹۹۰ انشعاب به صورت تلفنی و آنلاین فروخته شده که رقم قابل توجهی است و این میزان فروش آنلاین سهم قابل توجهی در کاهش ترافیک شهری نیز داشته است که با افزایش میزان آشنایی شهروندان با این سامانه و بهره گیری از آن به جای مراجعه فیزیکی و حضوری می تواند گام مثبت و مهمی در تحقق دولت الکترونیک نیز باشد.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code