| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۴۰ هزار معلول در استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند گفت: از میان این افراد ۱۸ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی و ۱۰ هزار نفر دچار معلولیت ذهنی هستند.
به گزارش تسنیم، محمدرضا پارسی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 40 هزار نفر با معلولیت های مختلف تحت پوشش بهزیستی گیلان قرار دارند که از میان این افراد 18 هزار نفر معلول جسمی و حرکتی و 10 هزار نفر دچار معلولیت ذهنی هستند.
مدیرکل بهزیستی گیلان عنوان کرد: سازمان بهزیستی عمده ترین نهاد دولت برای ساماندهی طیف آسیب پذیر جامعه است به طوری که این نهاد حمایتگر با ادغام 16 سازمان، نهاد، مؤسسه و انجمن از سال 59 با هدف کمک به نیازمندان و ارائه خدمات توانبخشی به آنان تأسیس شد.
پارسی ابراز داشت: در حال حاضر سازمان بهزیستی در کشور متولی تأمین حداقل امکانات و خدمات زندگی به نیازمندان و کمک به قشرهایی خاص از جامعه که به دلیل مشکلات محیطی، اجتماعی، اقتصادی، روحی و روانی گرفتار یکسری مشکلات عدیده هستند شده است.
وی بیان داشت: در حال حاضر بهزیستی استان گیلان بیش از 40 هزار نفر از قشری که به نوعی دچار معلولیت های خاص هستند را تحت حمایت های مالی، معنوی و خدمات دهی خود قرار داده که در بخش های مختلفی نظیر معلولیت های جسمی ، حرکتی و ذهنی و مادرزادی هستند.
مدیرکل بهزیستی گیلان تصریح کرد: بیش از 4 هزار نفر روشندل، 5 هزار و 800 نفر کم شنوا، 10 هزار نفر معلولان ذهنی و بالغ بر 13 هزار نفر سالمند نیز در حال حاضر عضو مجموعه بزرگ بهزیستی گیلان هستند و خدمات مورد نیاز خود را از این مجموعه دریافت می کنند.
پارسی خاطرنشان کرد: از بین 40 هزار نفری که با معلولیت های مختلف عضو بهزیستی استان گیلان هستند حدود 3 هزار و 500 نفرشان دچار بیماری های روحی و روانی بوده که نیازمند یکسری از خدمات توانبخشی ویژه برای گذراندن مراحل درمانی خود هستند.
وی ابراز داشت: هم اکنون بالغ بر 2 هزار و 500 تا 3 هزار نفر از افراد نیازمند مراقبت در مراکز شبانه روزی استان نگهداری می شوند که بهزیستی گیلان سالانه بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه مستمری به هر کدام از آنان به طور مشخص پرداخت می کند.
مدیرکل بهزیستی گیلان بیان داشت: 37 مرکز شبانه روزی و 34 مرکز روزانه در استان گیلان فعالیت می کنند که بنا به سیاست های ابلاغی توسط سازمان بهزیستی کل کشور برای ارائه یکسری از خدمات خاص توانبخشی و نگهداری از افراد بیمار دایر شده اند.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code