| جمعه، 31 فروردین 1403
معاون اقتصادی وزیر خارجه:
       کد خبر: 192933
نگاه ایران: معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: دولت مصمم به حمایت و بهره گیری از بخش خصوصی برای رفع مشکلات است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی؛ غلامرضا انصاری در نشست با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان افزود: دولت اکنون مصمم است تا از بخش خصوصی در اقتصاد کمک بگیرد و اتاق بازرگانی گیلان از اتاق های باسابقه کشور است و می تواند نقش موثری در راهنمایی های خود به دولتمردان در بخش اقتصادی داشته باشد.
وی اضافه کرد: فرماندهی اقتصاد می تواند نقش موثری در مقابله با تحریم یک جانبه امریکا داشته باشد تا با آسیب کمتری از این بحران عبور کنیم.
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه به نقش محوری بازار اوراسیا در تجارت ایران اشاره کرد و یادآور شد: امضای سند اوراسیا نقش بسیار محوری در تجارت ایران دارد و وزارت امور خارجه در به ثمر رسیدن آن تلاش و حمایت ویژه ای داشته در حالی که بسیاری از سازمان ها از امضای آن وحشت داشتند.
وی تصریح کرد: با امضای توافق نامه اوراسیا ، یک موافقت نامه تجاری طی سه سال به صورت تجارت ترجیحی در اقتصاد ایران در بازار اوراسیا صورت خواهد گرفت و بسیار حساس و حائز اهمیت است و روس ها در این گونه تجارت بسیار قانونمند هستند.
وی اظهار داشت: تنوع صادرات در روسیه بسیار پایین است؛ اگر بتوانیم بازاریابی خوبی در این کشور داشته باشیم و از بازار حداقل روسیه استفاده حداکثری ببریم، می توانیم در چارچوب اوراسیا تغییر ملموسی را در اقتصاد ایران ایجاد کنیم و در این رابطه بخش خصوصی با دیدگاه، نظر و آن چه که در شناسایی بازار متوجه ماست، همکاری لازم را داشته باشد.
** ثبات اقتصادی و تثبیت نرخ ارز از ملزومات در ایجاد امنیت برای تجار و بازرگانان است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معاون و کشاورزی گیلان نیز گفت: برای حضور در بازارهای صادراتی داشتن ثبات اقتصادی و تثبیت کردن نرخ ارز یکی از ملزومات اصلی در ایجاد امنیت برای تجار و بازرگانان است.
هادی تیزهوش تابان افزود: ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه می تواند از این پس رایزنی های اقتصادی این وزارتخانه را در بازارهای هدف خارجی با برنامه ریزی های سازماندهی شده منسجم تر در جهت بازاریابی و بازارشناسی برای کالای تولید داخل دنبال کند .
وی اضافه کرد: زمانی که یک شبه نرخ ارز بالا و یا پایین می رود و یا آئین نامه ای خلق الساعه متوجه تجار و بازرگانان می شود، امنیت فعالیت اقتصادی را از بازرگان سلب کرده و فضای اقتصادی را دچار مخاطره می کند.
تیزهوش تابان ریسک پذیری را یکی از اصول تجارت دانست و تصریح کرد: برخی از بازارهای هدف از جمله روسیه زمانی که با تجار ما وارد قرارداد می شوند و غرفه ای را برای آنان در کشور هدف ایجاد می کنند، کمتر از سه سال قرارداد همکاری منعقد نمی کنند.
وی ادامه داد: وقتی هیچ امنیتی در ثبات نرخ ارز نیست چه طور تاجر می تواند سه سال قرارداد همکاری با کشوری همچون روسیه داشته باشد در حالی که این قرارداد از لحاظ روانی هم می تواند تجارت تاجر را با خسارت روبه رو کند.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه همچنین با تاکید بر اینکه امکانات روسیه برای تجار ما بسیار حائز اهمیت است، به حضور در بازار اوراسیا اشاره و بیان کرد: وزارت امور خارجه می تواند در موضوع اوراسیا کمک شایانی برای حضور تجار با تعرفه پایین تری در این بازارها و بازار روسیه داشته باشد چراکه ما در جلسه ای به استاندار گیلان قول دادیم که طی سه سال آینده تجارت ایران با روسیه را از 2 میلیارد دلار به 10 میلیارد دلار افزایش دهیم.
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه، 18 تیرماه جاری در سفر به گیلان، با استاندار دیدار کرد و بازدیدی نیز از شهرستان آستارا داشت.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code