| جمعه، 31 فروردین 1403
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان؛
       کد خبر: 192527
نگاه ایران: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان گفت: در سنوات گذشته یک میلیارد و ۷۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی توسط ۱۱ شرکت تحت پوشش مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان گیلان انجام شد.
به گزارش تسنیم، منصور مولایی پور صبح امروز در نشست مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه از منابع وارد شده به گیلان باید در جهت توسعه استان بهره گیری شود اظهار داشت: اقدامات و کار مطالعاتی در حوزه سرمایه گذاری بستر جدیدی را برای توسعه استان گیلان به دنبال می آورد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با بیان اینکه در سنوات گذشته یک میلیارد و 75 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان گیلان انجام شده است گفت: این سرمایه گذاری توسط 11 شرکت تحت پوشش مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان گیلان انجام شده است.
مولایی پور با تاکید بر اینکه علاوه بر این، 14 شرکت خارج از پوشش مجوز سرمایه گذاری در گیلان فعالیت کردند که ارقام آنها هنوز استخراج نشده است بیان کرد: این سرمایه گذاری ها از نوعی هستند که هنوز مجوز رسمی از سرمایه گذاری خارجی دریافت نکرده اما در گیلان سرمایه گذاری کرده اند.
وی با اشاره به اینکه مباحث و موضوعات پیش روی بانک ها یکی از مهم ترین مسائل در حوزه اقتصاد استان گیلان است و فعالیت آنها در چهارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: بانک ها باید با سرعت عمل بیشتری منابع و تسهیلات را به سرمایه گذاران واگذار کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با بیان اینکه نظام مالی کشور بانک محور است و این امر یکی از مهم ترین مشکلات موجود در کشور و استان گیلان است گفت: امروز دنیا به سمت بازار سرمایه حرکت می کند و در حالی که 20 درصد منابع کشور از بازار سرمایه و 80 درصد از بانک ها تامین می شود.
مولایی پور با تاکید بر اینکه حرکت به سوی بازار سرمایه عاملی برای توسعه اقتصادی در استان گیلان است افزود: با توسعه بازار سرمایه بنگاه های کوچک و بزرگ اقتصادی می توانند از منابع موجود در بازار سرمایه به نحو احسنت استفاده کنند و بازار سرمایه به جای بانک ها تامین کننده  منابع مالی باشند.
وی با اشاره به اینکه گیلان با دارا بودن منطقه آزاد انزلی و منابع انسانی توانمند توانایی ایجاد مرکز بازار سرمایه را به درستی دارد تصریح کرد: ایجاد مرکز بازار سرمایه در استان گیلان علاوه بر اشتغال آفرینی می تواند برای هزار و 200 پروژه نیمه تمام موجود گیلان تامین مالی کند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با بیان اینکه در گیلان هزار و 300 میلیارد تومان معوقات مشکوک الوصول وجود دارد خاطرنشان کرد: مدت زمان این معوقات از وضعیت معمول که یک الی دو سال است فراتر رفته است و بانک ملی به عنوان رئیس مجمع بانک ها قرار است ارقام آن را اعلام کند.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code