| سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: هزار میلیارد تومان از درآمد های مالیاتی گیلان در زمینه توسعه و عمران هزینه شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: از سال ۸۷ تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری های استان گیلان از محل درآمد های مالیاتی برای انجام پروژه های عمرانی پرداخت شده است.
وی افزود: سهم درآمد های مالیاتی کشور در سال ۹۶ بالغ بر ۹۷۰ میلیارد تومان بود که در ۲ بخش مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده تحقق پیدا کرده است.
مدیرکل امور مالیاتی گیلان خاطر نشان کرد: اشخاص حقیقی غیردولتی با ۱۲۳ میلیارد تومان پرداختی بیشترین مالیات را در سال گذشته پرداخت کرده اند.
جواد انوری با اشاره به اینکه بخش عمومی نیز نقش مهمی در درآمد های مالیاتی کشور دارد افزود: حوزه عمومی یا همان مالیات بر حقوق و دستمزد ها در سال گذشته بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان از کل درآمد های مالیاتی کشور را تأمین کرده است.
وی سهم شهروندان در تحقق توسعه همه جانبه یک جامعه را بسیار قابل توجه توصیف کرد و گفت: در کشور های توسعه یافته به علت نهادینه شدن فرهنگ پرداخت مالیات، مردم توجه ویژه ای به این موضوع دارند و کمتر دچار مسائل و مشکلاتی نظیر فرار های مالیاتی هستند.
مدیرکل امور مالیاتی گیلان نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما را در فرهنگ سازی پرداخت مالیات بسیار اثر بخش دانست و افزود: گسترش میزان مشارکت های اجتماعی در موضوع پرداخت مالیات و خوش بینی آنان به نظام مالیاتی کشور یقیناً به اطلاع رسانی درست و صحیح رسانه ها بر می گردد.
جواد انوری تصریح کرد: با نهادینه کردن فرهنگ پرداخت مالیات می توان به توسعه، رونق اقتصادی و قطع وابستگی کشور به درآمد های نفتی بیش از پیش کمک کرد.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code