| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
نگاه ایران: مراسم سوگواری اربعین حسینی، بعد از نماز ظهر و عصر در حسینیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در این مراسم که با حضور جمع کثیری از کارکنان ، استادان و دانشجویان در حسینیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین قاسم قاسمی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی گفت:  اعتبار اربعین امام حسین(ع) از گذشته میان شیعیان و در تقویم تاریخی وفاداران به امام حسین(ع) شناخته شده بوده است.
همچنین پس از مراسم  و اقامه نماز ظهر و عصر حاضرین در کنار مزار دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت قرار گرفتند و با مداحی مداح اهل بیت حاج علی رنجبر به عزاداری سرور و سالار شهیدان دو عالم (ع) پرداختند.
IMG_3645
IMG_3662
همچنین به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی، نمایشگاه عکس عاشورایی با عنوان « سوگواره سرخ حسینی » به همت حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
حجت الاسلام قاسم قاسمی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین سرور و سالار شهیدان دو عالم حضرت حسین ابن علی (ع)،گفت: همراه با شور حسینی و هم زمان با برگزاری سوگواره هم نوا با نینوا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، این واحد دانشگاهی اقدام به برگزاری نمایشگاه عکس عاشورایی با عنوان « سوگواره سرخ حسینی » کرد که در این نمایشگاه پنجاه قطعه از آثار عکاسی شاهین آبزن، یکی از هنرمندان استان گیلان به معرض دید عموم قرار گرفت.
وی ادامه داد: این نمایشگاه به مدت ده روز در طبقه همکف سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار خواهد شد که در بازدید کنندگان از این نمایشگاه با آئین و مراسم عزاداری سنتی  مردم ایران زمین در هفت استان کشور آشنا شدند.
لازم به ذکر است در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه تعدادی  از مدیران کل استان گیلان ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین ادارات و ارگانهای شهر رشت  نیزحضور داشتند .
IMG_3475
IMG_3494
IMG_3567
IMG_3604

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code