| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: امام جمعه رشت با بیان اینکه منافقین در بین مردمی که مشکل اقتصادی دارند حضور پیدا می کنند گفت: این روش منافقین است که در بین مردمی که مطالبه اقتصادی دارند حضور پیدا کرده و تجمعات را به اغتشاش و خرابکاری تبدیل کنند.

به گزارش فارس ، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت با بیان اینکه ۱۸ تیر یادآور اتفاقی برای ایران اسلامی است اظهار کرد: امروز همان منافقانی که در سال های دور جوانان ما را به شهادت می رساندند در کشورهای مختلف ذلیل شده و مانند سگ در خانه های مختلف سرک می کشند تا زنده بمانند، اما باید این را بدانند که به زودی نابود خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه عده ای توبه کردند و از گروه منافقین جدا شدند تصریح کرد: کسانی که هنوز در این گروه هستند، از دوستان سابق خود درس عبرت بگیرند و هرچه سریع تر این گروه آدم کش جداشده، توبه کرده و به دامن این مردم و انقلاب برگردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه منافقین در بین مردمی که مشکل اقتصادی دارند حضور پیدا می کنند گفت: این روش منافقین است که در بین مردمی که مطالبه اقتصادی دارند حضور پیدا کرده و تجمعات را به اغتشاش و خرابکاری تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه تشیع آذربایجانی ها به دلیل شیعیان گیلان است گفت: آل بویه از گیلان بود و پس از شیعه شدن گیلانی ها مردم آذربایجان شیعه شدند.

فلاحتی  با اشاره به اینکه برای موضوع عفاف و حجاب در گیلان برنامه داریم بیان کرد: پس از بررسی و جمع بندی نظرات فعالین فرهنگی استان، موضوعات مطرح شده در شورای فرهنگی استان بررسی می شود.

وی با اشاره به اهمیت انفاق اظهار کرد: شخص کمک کننده حتی حاضر به قدردانی کمک شونده در دل هم نیست، زیرا آن ها از طریق خداوند مورد سپاس قرار می گیرند و این اخلاص و پاکی افراد را می رساند.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه امام علی (ع) جان خود را برای رضای خداوند و کمک به نیازمندان به خطر می انداختند گفت: اخلاق در انفاق از ویژگی های شخص نیکوکار است که بارها در قرآن کریم مورد تأکید قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی امام علی (ع) برای کمک به مردم، رضای خداوند بود افزود: امام علی (ع) در اقداماتی که انجام می دادند ابتدا رضایت خداوند و سپس پیامبر (ص) را در نظر می گرفتند.

فلاحتی با اشاره به اینکه تقوا غلبه ای عزیز است بیان کرد: تقوا دژ محکمی در برابر گناه است و باعث می شود که انسان در برابر گناه ذلیل نشود، زیرا تقوا انسان را در برابر مواجه با گناهان محکم نگه می دارد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code