| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
مدیر کل زندانهای استان گیلان:
       کد خبر: 190779
نگاه ایران: سیدحمید حسینی مدیرکل زندانهای استان گیلان در نشستی با مدیرکل فنی و حرفه ای استان بیان داشت: تسهیل در اشتغال زندانها آرامشی برای زندانیان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندانهای استان گیلان همزمان با فرا رسیدن هفته قوه قضائیه در راستای تحقق بخشیدن به اولویتهای سازمانی در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندانها مبنی بر تداوم  آموزش و اشتغال در زندانها، سیدحمید حسینی مدیر کل زندانهای استان گیلان با  عطایی پور  مدیرکل فنی و حرفه ایی گیلان دیدار کرد.

در این نشست سیدحمید حسینی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، بروزرسانی و ارتقاء اطلاعات، تامین مواد آموزشی لازم از لحاظ تخصصی و کیفیت ارایه آن به زندانیان، پوشش و ارتقاء سخت افزاری و نرم آفزاری آموزش برای انتقال هرچه بهتر مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان را از موارد مهم عنوان داشت و افزود: آموزش در زندانها را در زمان تحمل حبس برای زندانیان یکی از نکات حیاتی برشمردکه زندانی را راحت تر با اجتماع آشتی دوباره خواهد داد و آرامش را برای آنها به ارمغان می آورد.

وی همچنین اشتغال مولد و پایدار را راهی برای با ثبات نمودن زندانی و خانواده وی در اجتماع دانست وگفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و رهنمودهای ریاست محترم قوه قضاییه، حمایت مادی و معنوی و استفاده ازظرفیتهای دیگر نهادهای آموزشی یکی از سیاست های کلان قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندانها است.

سیدحمید حسینی باتاکید به اینکه یکی از مولفه ها در زندان توسعه اشتغال برای زندانی و حمایت وی بعد از آزادی می باشد افزود: در بحث توسعه و اشتغال زندانهای گیلان درچهار حوزه، زندان های  ضیابر ، مرکزی رشت، لنگرود و اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی حویق عملکردی رضایت بخش و مطابق با برشهای تکلیفی سیاست سازمان زندانهای کشور داشته و آنچه مسلم است زندانی میتواند چه در حال تحمل کیفر و همچنین بعد از آزادی علاوه تامین نیازهای مادی خود به افزایش خود باوری، اعتماد به نفس و عزت نفس نیز برسد.

در ادامه این نشست عطایی پور مدیر کل فنی و حرفه ای استان گیلان نیز بیان داشت: در بحث مهارت افزایی این اداره کل گام های وسیعی را برداشته تا افراد با دانش و مهارتهای لازم جذب در جامعه و بازار کار شوند.

وی در پایان با اشاره با تفاهم نامه سازمانی آمادگی لازم را جهت همکاری و مساعدت لازم  را اعلام نمود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code