| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:بعد از حضور در کادر مربیگری یک تیم لیگ برتری حالا قرار است شاگرد آقای خاص فوتبال جهان در کلاس مربیگری شود.
ابوذر نوغانی مربی انزلی چی فوتبال کشورمان که به عنوان اولین مربی شاغل در لیگ انگلیس به عضویت کادر فنی تیم زیر 21 سال کاردیف سیتی در آمد و مشغول به کار شد این بار هم نام خود را با ثبت درکلاس های مربیگری ژوزه مورینیو در دانشگاه لیسبون پرتغال بر سر زبان ها انداخت تا اولین شاگرد ایرانی یکی از بهترین و پرافتخارترین مربیان فوتبال دنیا قلمداد شود.
نوغانی
نوغانی این خبر را روی صفحه شخصی اش در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت تا به این ترتیب از یک موفقیت دیگر در اروپا خبر بدهد.او به عنوان اولین ایرانی بر سر کلاس های مربیگری ژوزه مورینیو خواهد نشست تا کورس مذکور را در رشته فوق لیسانس مربیگری پشت سر بگذارد. نکته جالب این که برای حضور در این کلاس ها تنها 30 مربی از سراسر جهان می توانستند مجوز ورود به دانشگاه لیسبون را دریافت کنند که ابوذر نوغانی به عنوان یک ایرانی مجوز را به دست آورد تا یکی از بزرگ ترین موفقیت های خود را جشن بگیرد و نام ایران را بیش از گذشته بر سر زبان ها بیاندازد.
نوغانی چندی پیش در گفت وگویی درباره آغاز دوران فوتبال خود گفته بود :دوران بازی من در شهرم گذشت؛ انزلی. مدافع میانی تیم جوانان فجرسپاه انزلی بودم و با این تیم در لیگ جوانان انزلی شرکت می کردم. مربی آن تیم آقای محمود رمضانی پور بود. رئیس فعلی هیات فوتبال شهر انزلی. البته از آن تیم هیچ بازیکنی بعدا مشهور نشد اما مقابل خیلی از بازیکنانی که بعدا تبدیل به تیم اصلی ملوان شدند، بازی کردیم. فکر می کنم سال 77 یا 78 بود که برای کنکور و ورود به دانشگاه، فوتبال را کنار گذاشتم. تحصیلاتم را در رشته الکترونیک در دانشگاه مجلسی اصفهان ادامه دادم و از این دانشگاه فارغ التحصیل شدم. بعد از فارغ التحصیلی وارد یکی از بهترین اداره ها شدم و کارهای مربوط به تحصیلاتم را انجام می دادم اما از آنجایی که علاقه ای در میان نبود، زیاد آنجا دوام نیاوردم. خب؛ علاقه اصلی من فوتبال بود. فکر می کنم 26 سالم بود که تصمیم گرفتم بروم سراغ علاقه ام. برای رسیدن به اهدافی که داشتم، انگلستان کشور کاملا مناسبی بود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code