| جمعه، 31 فروردین 1403
در مراسم یادبود حورا رفیعیان عنوان شد؛
       کد خبر: 185777
نگاه ایران/ شقایق نوشاد: مراسم گرامیداشت حورا رفیعیان ملقب به "مادر حورا "زن فعال و تلاشگر در عرصه محیط زیست و عضو موسسه مردم نهاد زیست محیطی "سرزمین ایده آل ما" ظهر امروز ۱۰ خرداد ماه در مجتمع خاتم الانبیا رشت با حضور مسعود نصرتی شهردار رشت، رضا رسولی و فرهام زاهد از اعضای شورای شهر رشت، فرشاد نوروز پور مشاور استاندار در امور جوانان ، پیمان بازدیدی مدیر موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما، دوستداران این بانوی تلاشگر و اهالی موسسه سرزمین ایده آل ما برگزار شد. در شروع این مراسم پیمان بازدیدی، تهمینه شمشادی مدیر جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست استان و دوستان و خانواده مادر حورا به یادآوری خاطرات او پرداختند.

آن چه تمام فرزندان مادر حورا را به نقطه مشترک انسانی جمع می کند، عشق به انسان است

در ادامه این مراسم رضا رسولی عضور شورای شهر رشت که در این مراسم حضور پیدا کرده بود، گفت: آن چیزی که تمامی فرزندان مادر حورا را به یک نقطه مشترک انسانی جمع می کند، عشق به انسان در این گونه فعالیت های اجتماعی است. رسولی با اشاره به این که مادر حورا یک الگو به لحاظ اجتماعی است و در راستای رسیدن به اهدافش از هیچ تلاشی دریغ نکرد افزود: معتقدم همین قدر استوار و محکم حول همین عشق مشترک، می توانیم زمینه ساز بسیاری از اتفاقات خوب در آینده شهر رشت باشیم. او در ادامه از اختصاص مبلغی برای بهسازی بخشی از رودخانه ها به صورت پایلوت با پیشنهاد شهرداری و همت شورای شهر رشت خبر داد و گفت: این بخش از رودخانه که بین پل تختی و پل جوان قرار است بهسازی شود، با نام شریف این مادر افتتاح خواهد شد.

مقدمات ساماندهی رودخانه ها و تالاب های رشت مهیا شده است 

مسعود نصرتی شهردار رشت هم که در این مراسم حضور داشت در ابتدا با اشاره به این که تشکیلات محیط زیستی خوبی در شهر رشت فعالیت دارند و به شدت ادامه این راه در این زمینه نیاز است گفت: شهرداری رشت برای رودخانه ها و تالاب ها برنامه ریزی کرده است و مقدمات این کار مهیا شده است. نصرتی در انتهای این مراسم از کلنگ زنی رسمی جاده تندرستی تالاب عینک در هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به تمام زحماتی که مادر حورا برای تالاب عینک کشیده است و برای زنده نگه داشتن نام بزرگ این مادر محیط زیستی استان این جاده را با نام مادر حورا ماندگار شود . حورا رفیعیان ۳۱ اردبیهشت ۹۷ همزمان با ۵ رمضان در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code