| جمعه، 31 فروردین 1403
نگاه ایران:  معاون شرکت « راه آهن لجستیک » روسیه گفت : ساخت خط ریلی رشت – آستارا به جذابیت دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب می افزاید . به گزارش خبرگزاری 'ترند ' ، ادوارد علی رضایف افزود: نبود این بخش خط ریلی مانعی عمده در راه توسعه ظرفیت های دالان حمل و نقل ' شمال- جنوب ' به شمار می رود چرا که در این بخش باید حمل و نقل محموله ها را از خط ریلی به حمل و نقل جاده ای تغییر داد که آن هم موجب افزایش مدت حمل و نقل و کاهش فهرست محموله ها می شود . شرکت ' راه آهن لجستیک ' روسیه بزرگترین اپراتور لجستیکی چند منظوره در کشور های همسود و بالتیک به شمار می رود. به گفته علی رضایف آغاز بهره برداری این بخش خط ریلی در قالب دالان حمل و نقل شمال – جنوب تقش مهم در توسعه این طرح بین المللی خواهد داشت . معاون شرکت ' راه آهن لجستیک ' روسیه تصریح کرد : ساخت خط ریلی رشت – آستارا زمان و بهای حمل و نقل محموله ها را کاهش خواهد داد . وی افزود: با وجود اینکه حمل و نقل زمینی محموله ها در مقایسه با حمل و نقل دریایی گرانتر است ولی مدت حمل و نقل در رساندن محموله ها به مقصد در امور حمل و نقل در اولویت قرار دارد . وی اضافه کرد : هنگامی که دالان بین المللی 'شمال-جنوب' در ظرفیت کامل کار کند، همگان شاهد مزایای آن نسبت به حمل و نقل دریایی خواهند شد . مهمترین پروژه ایران با جمهوری آذربایجان، کریدور شمال - جنوب است که جنوب آسیا را به ش مال اروپا وصل می کند و مهمترین بخش این کریدور که هم اکنون قطع می باشد، خط آهن رشت - آستارا است، خط آهن تهران - قزوین - رشت تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و فقط خط آهن رشت - آستارا می ماند. جمهوری آذربایجان برای مشارکت در پروژه خط آهن رشت - آستارا اعلام آمادگی کرده است، مدت اجرای پروژه سه سال برآورد شده بود که با تغییر برنامه و انتخاب سه پیمانکار به جای یک پیمانکار و تقسیم کل مسیر به سه بخش، امیدواریم این پروژه طی 15 تا 18 ماه به پایان برسد.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code