| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:
       کد خبر: 183005
نگاه ایران: معاون وزیر آموزش و پرورش از اختصاص 5 درصد از سهمیه کنکور به دانش آموزان مناطق زلزله زده خبر داد.

به گزارش فارس، مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه دوره آموزشی فرهنگی جامع کنکور ویژه دانش آموزان استان کرمانشاه اظهار کرد: هرچند زلزله آثار مخربی دارد و در استان کرمانشاه 78 مدرسه با ظرفیت 415 کلاس درس را نابود ساخت اما از سوی دیگر شاهد جلوه های نوع دوستی و ایثار هموطنان مان در مناطق زلزله زده بودیم.

وی ادامه داد: در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه و حسب دستور و تأکید وزیر آموزش و پرورش، سازمان مدارس غیر دولتی با همکاری سایر معاونین حوزه، ستادی را تشکیل داد و تلاش های خود را برای حل مشکلات دانش آموزان مناطق آسیب دیده آغاز کرد.

وی از توزیع 51 هزار بسته آموزشی بین دانش آموزان زلزله زده خبر داد و تصریح کرد: حضور اساتید آموزشی و مشاورین در کرمانشاه و برگزاری کلاس های درس، ارائه آموزش های الکترونیکی با توزیع تبلت و لپ تاپ بین دانش آموزان و برگزاری دوره آموزشی_فرهنگی جامع کنکور ویژه دانش آموزان پیش دانشگاهی از جمله برنامه های آموزش و پرورش در مناطق زلزله زده غرب کشور بود.

زینی وند از ایجاد رشته تحصیلی دانشگاهی پر طرفدار در کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان کرد: با رایزنی های صورت گرفته با آموزش عالی 5 درصد از سهمیه کنکور به دانش آموزان مناطق زلزله زده اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این سهمیه تا 3 سال متوالی آینده برای دانش آموزان مناطق زلزله زده لحاظ می شود اما آموزش و پرورش به دنبال افزایش این سه سال است.

شایان ذکر است با هدف تقویت علمی دانش آموزان و ممانعت از بازماندن دانش آموزان مناطق زلزله زده سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث، گیلانغرب، کرند و گهواره، دوره آموزشی -فرهنگی با همت حوزه ستادی و اداره کل آمورش و پرورش تهران  به مدت یک هفته برای 500 نفر از دانش آموزان پیش دانشگاهی پسر مناطق زلزله زده در اردوگاه فرهنگی شهید باهنر تهران برگزار شد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code