| جمعه، 31 فروردین 1403

نگاه ایران / امیرحسین کریمی: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، امروز مهمان استانداری بود تا به مناسبت سفر آذری جهرمی به گیلان چند دقیقه ای با نخبگان فناوری صحبت کند.

وقتی که نماینده رشت با وزیر ارتباطات مخالف بود

او در ابتدا با اشاره به جهرمی عنوان کرد: اولین باری که آذری جهرمی را برای وزیر ارتباطات معرفی کردند من مخالف بودم چرا که می گفتم خیلی جوان است اما حالا که در کنار من حضور دارد می بینم که از حجم کار موهایش سفید شده است.

جعفرزاده به جای جهرمی از فیلتر تلگرام گفت

جعفرزاده با اشاره به فیلترینگ تلگرام گفت: فیلتر تلگرام خلاف قانون است و یک بازپرس حق ندارد برای فضای مجازی تصمیم بگیرد. این قبیل از اقدامات تاثیرات نامناسبی دارد و جدای از این که حق انتخاب را از مردم را می گیرد باعث انحصار و رانت می شود چراکه هر نهادی مردم را به سمت یک پیامرسان خاص رهنمون می کند. جعفرزاده تاکید کرد: اما متاسفانه با اتفاقات اخیر قبح فیلتر شکست چرا که اگر قبلاً فیلترینگ فقط برای بازداری از امور ناپسند بود اکنون مردم ناگزیرند تا برای ساده ترین ارتباطات خود فیلترینگ را دور بزنند.

مشکل اساسی زیرساخت های فناوری در گیلان

او در ادامه افزود: در صحبت همه دوستان یک فصل مشترک بود و آن این که زیر ساخت ها در استان ما مشکل دارند و این نشان می دهد نماینده شما در حوزه زیرساخت های استان چندان فعال نیست.

قانون ما در حوزه فناوری دچار نارسایی است

او همچنین در انتها تصریح کرد: جناب وزیر، باید مشخص شود که مجوز کسب و کارهای اینترنتی را کجا و چه کسی صادر می کند و این ابهام باید برطرف شود تا اعتماد مردم دوباره کسب شود. او با تاکید بر این که قانون کشور ما در حوزه فناوری دچار کمبود است عنوان کرد: در کشور ما در کل چهار قانون در حوزه فضای مجازی وجود دارد درحالی که کشور آمریکا در همین حوزه بالغ بر 170 بند قانونی تصویب کرده است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code