| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
معاون آب و آبفا وزارت نیرو در بازدید از پروژه های آب گیلان:
       کد خبر: 182411
نگاه ایران: دکتر سروش معاون آب و آبفا وزارت نیرو در بازدید از پروژه های آب گیلان گفت: همه مسئولین ذیربط تمام تلاش های خود را در جهت اتمام پروژه های در دست اقدام در جهت تأمین آب پایدار انجام دهند.

سروش معاون آب و آبفا وزارت نیرو ضمن بازدید از روند ساخت سد مخزنی شفارود افزود: باید از همه ی ظرفیتهای لازم برای اتمام پروژه های این شرکت استفاده شود و ادامه داد؛ با فعال شدن جبهه های کاری در این پروژه  و  ورود ماشین آلات سنگین انتظار می رود  این پروژه با سرعت هرچه بیشتر ادامه یابد.

در ادامه دکتر سروش به محدودیتهای مالی در این پروژه اشاره و تأکید نمود: باید به دنبال حل موضوع باشیم و با پایش منظم توسط کارفرما و همچنین شرکت مدیریت منابع آب ایران به صورت مستمر صورت گرفته ، تا پروژه با جدیت هر چه بیشتر براساس زمانبندی به اتمام برسد و آنچه که در سطوح مختلف تصمیم گیری می شود به مرحله عمل درآید.

وی ادامه داد؛ وزارت نیرو هم به عنوان دستگاه ستادی هر آنچه را که در جهت پیشرفت اجرای پروژه لازم باشد همکاری لازم را انجام می دهد.

در این بازدید مهندس لطفی مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان ضمن ارائه گزارشی  از  وضعیت آبی استان، مهمترین اهداف پروژه شفارود را بیان نمود.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در خصوص اهداف پروژه سد شفارود اظهار داشت: از جمله اهداف این پروژه به تأمین آب مورد نیاز کشاورزی منطقه و جلوگیری از عوارض خشکسالی ها به میزان ۵/۴۵ میلیون مترمکعب، تأمین آب مورد نیاز زیست محیطی به میزان۸/۳۸ میلیون مترمکعب، تأمین آب شرب به میزان ۲۳ میلیون مترمکعب در سال، تأمین آب مورد نیاز صنایع به میزان ۱۰ میلیون مترمکعب در سال و کنترل سیلاب های فصلی و تولید انرژی برق آبی به میزان ۳/ ۲۵گیگاوات ساعت دانست.

بر اساس این گزارش محل اجرا سد مخزنی شفارود در شهرستان رضوانشهر استان گیلان و دارای ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code