| جمعه، 31 فروردین 1403
در نشست خبری پارت دوم پرفرمنس جادوی سکوت؛
       کد خبر: 181916

نگاه ایران/ مهدیه عطایی: پارت دوم پرفرمنس جادوی سکوت از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت ماه، هرشب ساعت ۲۰ تا ۲۱: ۳۰ اجرا می شود. قسمت اول این پرفرمنس دهم تا چهاردهم اسفند سال گذشته با استقبال خوب مخاطبان در نگارخانه الهی برگزار شده است.(گزارش تصویری پارت اول پرفرمنس جادوی سکوت را اینجا ببینید).

چالشی که نیازمند جسارتی شریف است نادره حکیم الهی؛ مجسمه ساز، نقاش و مدیر نگارخانه الهی در نشست خبری عصر امروز ۱۶ اردیبهشت گفت: خوشحالم شاهد دومین بخش اتفاقی هستم که در رشت سابقه ای ندارد. حکیم الهی تأکید کرد برای هنرمندانی که عادت به سکوت و کار در اتلیه داریم قرار گرفتن در برابر قضاوت همگانی و ارائهٔ صفر تا صد یک اثر هنری چالش بزرگیست که جسارت می طلبد و این جسارت بسیار شریف است. این مجسمه ساز همچنین با اشاره به کارساز بودن کار گروهی در زمینه فرهنگ و هنر ابراز امیدواری کرد که جادوی سکوت پایه گذار یک کارگروهی موفق باشد. او این اتفاق را حاصل هم افزایی اعتبار افراد دانست.

این هنرمند با اشاره به ظرفیت اجرای این پرفرمنس در محیط باز و به طور مثال پیاده راه فرهنگی شهر رشت، تأکید کرد که در شرایط سخت و بحرانی اجتماعی یا فشارهای عصبی شخصی ایجاد فضای فرهنگی و هنری آرامش بخش خواهد بود.

حمایت از فعالیت های هنری کاری دو سر سود

حکیم الهی از حمایت های شورای شهر رشت در برگزاری قسمت اول این سلسله اجرا ها قدردانی و تأکید کرد: بدون حمایت های قوی این دست کار ها عملی نخواهد بود. مدیر نگارخانهٔ الهی بیان کرد این روز ها که امضا ها تعیین کننده هستند و هنر حقیقی، زنده و پویا که نزد جوانان است مهجور مانده و حمایت از جوانان تنها راه حمایت از فرهنگ است. حکیم الهی با اشاره به حمایت های اسپانسران این پرفرمنس ابراز کرد: هرجایی که کار تجاری می کند نیاز به تبلیغ اسمش دارد و چه جایی بهتر از هنر که نتیجه اش مستقیم به مردم برمیگردد. اسپانسرینگ فعالیتهای هنری کار دو سر سود است.

برداشت متفاوت هنرمند از سکوت

علی سرلک سرپرست و آهنگساز گروه موسیقی ابراز خوشحالی کرد که بخش دوم این رویداد آغاز شده است. او ابراز کرد با توجه به حمایت های مالی سازبندی بخش دوم به چیزی که مدنظرم بوده نزدیک تر شده است. سرلک گفت: موسیقی «جادوی سکوت» آزمون و خطاهای خود را کرده و در پارت دوم به دید بهتری رسیده است و برداشت این بار من از سکوت متفاوت خواهد بود. او همچنین اضافه کرد: نقاش ها در این دوره تمرکز بیشتری روی موسیقی خواهند داشت. سیاوش ذوالفقارپور یکی از نقاشان حاضر در این پرفرمنس با ابراز خشنودی از برگزاری این کار بیان کرد: پروسهٔ تولید یک اثر هنری برای عموم مردم جذاب است. او که خود در پارت اول به عنوان تماشاگر حضور داشت معتقد است هرشبِ این پرفرمنس متفاوت است چرا که برداشت هر هنرمند متفاوت از دیگران است.

پارت دوم پرفرمنس جادوی سکوت در بخش موسیقی به آهنگسازی و سرپرستی علی سرلک، همنوازاین فریاد را با خود دارد. علی گودرزی ویولا، اصغر حقجو فلوت و کلارینت، نعیم ملاجعفری، کمانچه و کمتمچه آلتو، علی سرلک تار می نوازند. نیما راوند مسئولیت ساز کوبه ای و آواز را برعهده دارد. در بخش نقاشی، عیسی چولاندیوم در شب اول؛ آرمان آرون و ارشاد رفتاری در شب دوم؛ صمد حسنی و سیاوش ذوالفقارپور در شب سوم، اکبر یعقوبی و سینا رمضانی مقدم در شب چهارم این رویداد اجرا خواهند داشت. ۲۵ اردیبهشت ماه جادوی سکوت با نقاشی مهران ویسی و کیامرز جوانمردی به اتمام خواهد رسید. تهیه بلیط این پرفرمنس به صورت حضوری از گیشه محل اجرا و یا از طریق سایت نگارخانه الهی امکان پذیر است. پایگاه خبری تحلیلی نگاه ایران حامی رسانه ای پرفرمنس «جادوی سکوت» است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code