| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
در جلسه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان با شهرداری لاهیجان مطرح شد: 
       کد خبر: 179685

نگاه ایران/مریم صابری: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان امروز علاوه بر شهرداری آستانه ظهر شنبه اول اردیبهشت، مهمان شهرداری لاهیجان بود. روز جهانی زمین پاک بهانه تشکیل این جلسه بود تا در مورد اقدامات در پیش رو شهرداری در جایگاه دفن زباله و ساخت تصفیه خانه شیرابه بررسی شود.

مسعود کاظمی شهردار لاهیجان و پویا شهشهانی مدیرعامل مدیریت پسماند استان، جمعی از مدیران شهرداری لاهیجان و فعالین محیط زیست این شهرستان در این جلسه حضور داشتند.

بررسی طرح ایجاد تصفیه خانه شیرابه٬ توسعه محل دفن فعلی و تقدیر از فعالین محیط زیست شهرستان در این جلسه مطرح شد.

مسعود کاظمی شهردار لاهیجان با اشاره به اینکه موضوع تصفیه خانه شیرابه زباله برای شهرداری لاهیجان دارای اهمیت بسیار است گفت: ما شرمنده مردم روستای تموشل هستیم و امیدواریم که با نگاه ویژه استاندار و جدیتی که خودمان داریم این کار را به نتیجه برسانیم.

او با بیان اینکه سیاست ما باید کاهش زباله از درب منازل باشد گفت: باید با یک برنامه جامع تفکیک زباله از مبدا و برنامه کاهش تولید زباله را دنبال کنیم و معتقدم که داشتن برنامه بد بهتر از بی برنامه بودن است.

کاظمی همچنین با تاکید بر اینکه ما پای کار هستیم گفت: در صورت تایید طرح پیشنهادی مشاور پروژه آمادگی شروع کار را داریم.

به دنبال اعتبار برای زباله سوز لاهیجان باشیم

پویا شهشهانی نیز در این جلسه با اشاره به حضور سمن ها در فعالیت های محیط زیستی گفت: حضور سمن ها مطالبه ها را بالا می برند که این خود سبب پشتوانه ای برای دریافت اعتبارات برای پروژه ها خواهد شد.

لاهیجان یکی از هسته های مهم مدیریت پسماند در شرق گیلان است گفت: یکی از مراکز سه گانه زباله سوز استان در لاهیجان خواهد بود که باید به دنبال جذب اعتبار برای آن باشیم.

او ادامه داد: به دستور استاندار و با نظارت معاون عمرانی امکان سنجی نیروگاهای زباله سوز انجام شده و لاهیجان به عنوان یکی از سه نقطه پیشنهادی در کنار غرب و مرکز استان مورد نظر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان سپس با اشاره مشکلات عدم وجود زمین کافی برای مدیریت زباله گفت: با وجود آنکه منابع طبیعی به دلیل پوشش جنگلی و ساحلی راضی به ارائه زمین برای دفن زباله نیست اما واقعیت می گوید زباله با گذشت زمان خودش بخشی از زمین را دریافت می کند.

او ادامه داد: بنابراین با توجه به برنامه ایجاد سایت مهندسی و ایجاد تصفیه خانه باید درخواست زمین با مدیران منابع طبیعی مطرح شود.

شهشهانی با بیان اینکه سه مرکز مهم دفن زباله در رشت تالش و لاهیحان گفت: در صورت عدم حل مشکلات زباله مشکلات امنیتی به وجود خواهد آمد.

در این جلسه همچنین در مورد جزییات فنی پروژه ساخت تصفیه خانه شیرابه محل دفن زباله لاهیجان نیز بررسی شد.

در پایان از فعالین محیط زیست این شهرستان نیز تقدیر شد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code