به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر مصطفی سالاری در این نشست که در محل دفتر کار استاندار گیلان برگزار شد، ارائه خدمات رفاهی به گردشگران در محورهای اصلی و فرعی به صورت متحدالشکل را از جمله اهداف شکل گیری مراکز خدمات بین راهی کوچک در استان برشمرد و اذعان داشت: این مراکز در مساحت کوچک، خدماتی نظیر سوختگیری و شستشوی خودرو، سرویس بهداشتی و غرفه هایی نظیر فروش محصولات محلی و صنایع دستی را به گردشگران در سراسر جاده های بین شهری و روستایی ارائه خواهد داد.
استاندار گیلان با بیان اینکه طبق بررسی های اولیه احداث این مراکز در محورهای اصلی با فاصله 6 الی 7 کیلومتری و در جاده های فرعی و روستایی با فاصله بیشتر شکل خواهد گرفت افزود: سیما و منظر این مراکز باید متناسب با معماری بومی و سنتی گیلان باشد.
وی خودکفا و درآمد زا بودن این مراکز را عامل مهم در پایدار ماندن آن دانست و تصریح کرد: هدف ما بر این است تا به گردشگری سبز و پایداری گردشگری در استان دست یابیم.
استاندار گیلان با اشاره به اقدامات سازمان نظام مهندسی جهت ارائه طرح متناسب برای احداث این مراکز خدماتی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با طراحی معماران متخصص و خوش ذوق شاهد شکل گیری مراکز خدماتی زیبا و سازگار با معماری بومی و محلی استان باشیم.
دکتر سالاری با بیان اینکه ترجیح ما بر این است که این مراکز به صورت زنجیره ای مدیریت شوند افزود: در جهت تحقق این مهم می توان از شرکت های سرمایه گذاری توانمند که قابلیت احداث و اداره این مراکز خدماتی را داشته باشند بهره گرفت.
گفتنی است در این نشست 2 تن از سرمایه گذاران به ارائه طرح و پیشنهادات خود در جهت احداث مراکز خدمات بین راهی کوچک در استان پرداختند.
نگاه شما: