| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
در دیدار شهردار رشت و رئیس کل دادگستری گیلان مطرح شد؛
       کد خبر: 177020
نگاه ایران: مسعود نصرتی، شهردار رشت، در دیدار نوروزی با احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری استان گیلان معضل سراوان، رودخانه های رشت و ترافیک را از مهمترین مشکلات موجود رشت برشمرد.

مسعود نصرتی با اشاره به «هدف رشت مقصد گردشگری» عنوان داشت: نباید گردشگری که به رشت وارد می شود زباله و ترافیک سنگین را ببیند البته برای این موارد باید برنامه ریزی کرد .

وی خواستار مشارکت نمایندگان مجلس و سایر دستگاه های اجرایی برای احداث زباله سوز و حل مشکل سراوان و رودخانه های رشت شد.

شهردار رشت با تاکید بر مدیریت فاضلاب های ورودی به رودخانه های رشت مطرح کرد: با وجود اینکه استان گیلان یکی از بحرانی ترین استان ها در حوزه محیط زیست است ولی استان های دیگر از شیوه فروش پساب تضمینی استفاده کردند.

نصرتی با اشاره به طرح " رشت، شهر شب های روشن" ابراز داشت: رشت شهری است که شب های آن زنده است و می توان با فراهم کردن شرایطی نظیر نورپردازی ویژه، آن را تقویت کرد و در جهت توسعه اقتصادی گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: رشت می تواند به بزرگترین مقصد گردشگری تبدیل شود و تنها به آرامش نیاز داریم و باید درست در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

شهردار رشت درباره پیاده راه فرهنگی شهرداری نیز گفت: اصفهان برای ایجاد پیاده راه در بافت مرکزی خود ۴۵ سال وقت گذاشت تا زیرساخت آن فراهم شود ولی این زمان در پیاده راه شهرداری صرف نشد و تنها مرحله آخر اجرایی شد.

وی ادامه داد: اکنون با ایجاد پیاده راه رشت زیر بار ترافیک بیشتری رفته و شهروندان نیز از شهرداری انتظار دارند و این انتظار همان ایجاد زیرساختی است که باید برای آن ۴۵ سال زمان صرف می شد.

رئیس کل دادگستری گیلان نیز گفت : درخواست من از اعضای شورا این است که به ثبات مدیریتی توجه ویژه داشته و چندین سال به آقای نصرتی فرصت خدمت دهند.

سیاوش پور  با اشاره جاذبه های طبیعی موجود در استان گیلان اظهار کرد: استان گیلان جاذبه های زیادی نظیر فضای سبز و ... دارد و در حالی که استان های دیگر فاقد این نعمت های خدادادی هستند باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

سیاوش پور به اهمیت مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد و افزود: شهردار باید مدیرکل شهر باشد و تمام ادارات دولتی در شهرها زیرمجموعه شهردار و تابع شهرداری باشند.

رئیس کل دادگستری گیلان اعتماد را اولین گام موفقیت دانست و یادآور شد: شهرداری و دادگستری بیشترین مراجعه کننده در بین دستگاه های اجرایی را دارند و باید در مسیر سلامت و اعتمادسازی مردم گام برداریم.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code