| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
گزارشی از بازار داغ مراکز زیبایی با تخفیف‌‌های نوروزی؛
       کد خبر: 170954
نگاه ایران: تخفیف ویژه نوروز؛ حکایت این تخفیف حکایت تخفیف خوراک و پوشاک شب عید نیست. این تخفیف های ویژه برای لیپوساکشن و لیپوماتیک یا همان خارج کردن چربی های اضافی بدن برای داشتن اندام ایده آل یا عمل های جراحی زیبایی، تزریق ژل، بوتاکس، لبخند هالیوودی و عمل هایی از این قبیل است که در ماه های منتهی به پایان سال بازارشان حسابی داغ می شود و برای جلب مشتری بیشتر تخفیف ویژه نوروزی ارائه می کنند! مراکزی که خیلی هایشان زیر زمینی و بدون مجوزند، اما به کمک تبلیغات فضای مجازی برای خود مشتری جور می کنند. با رفتنی شدن زمستان و شنیده شدن صدای نخستین قدم های بهار نه فقط بازارهای خرید و فروش شب عید حسابی داغ می شود، بلکه چند سالی می شود در میانه های زمستان بازارهای تازه ای سر و کله شان میان بازارهای دم عیدی پیدا شده است. تبلیغات سال نو، چهره نو و سال نو، اندام نو از سوی مؤسسات و مراکز زیبایی و وقت های دم عیدی جراحی های زیبایی از این قبیل تبلیغات است که در فضای مجازی و سایت های ارائه تخفیف های آنلاین حسابی روی بازار شب عید حساب کرده اند و در این میان کم نیستند افرادی که برای داشتن چهره ای بهتر و اندامی به روز تر به سراغ مراکز اینچنینی می روند و جراحی های زیبایی و پیکرتراشی ها یا لیپولیز و لیپوساکشن شان را به روزهای منتهی به سال جدید منتقل می کنند تا در سال تازه چهره و اندامی نو از خود و نمودهای تازه تری از چشم هم چشمی و تجملات را به نمایش بگذارند. همه اینها در حالی رخ می دهد که کم نیستند افرادی که به نان شبشان محتاجند و در حال حاضر اوضاع مردم در مناطق زلزله زده کرمانشاه و غرب بسیار نامساعد است. زیبایی مجازی کافی است تا سری به صفحات اینستاگرامی و سایت های اینترنتی بزنید تا با تبلیغات متعدد مراکز زیبایی مواجه شوید؛ مراکزی که قرار است از پیکر شما یک باربی بتراشند و چهره و لبخند شما را برای نوروز شبیه به یکی از ستارگان هالیوودی کنند. همین مسئله هم موجب تبی تند در میان جوانان و بانوان شده است. نکته قابل تأمل اینجاست برخی از این تبلیغات تصاویر نیمه عریانی از شرایط قبل و بعد از عمل جراحی افراد را در پست های خود به نمایش می گذارند که علاوه بر غیر اخلاقی بودن، خطوط قرمز هنجارهای اجتماعی را جابه جا کرده است. دکتر جهانگیری، معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در ارتباط با تبلیغات پزشکان به ویژه در صفحات اینستاگرام می گوید: به طور کلی در حوزه خدمات سلامت کلمه ای به اسم تبلیغات نداریم و اگر هم باشد منظور اطلاع رسانی بوده که طبق مصوبه مجلس سازمان نظام پزشکی مسئول نظارت بر این اطلاع رسانی و تبلیغات به شمار می رود. وی تأکید می کند: اینکه برخی از پزشکان عکس قبل و بعد عمل جراحی بیمار خود را نشان دهند از لحاظ اخلاقی درست نیست و ما نیز اجازه در این زمینه صادر نمی کنیم. جهانگیری با بیان اینکه مجلس قانونی در زمینه نظارت بر تبلیغات اینستاگرام دارد، می افزاید: ما هم برهمین اساس تخلفات را پیگیری می کنیم. وی در عین حال معتقد است: باید قبول کنیم که نظارت بر این مسئله در فضای مجازی همچون صفحات اینستاگرام سخت است، ولی به طور کلی تبلیغات و اطلاع رسانی اگر اغواکننده باشد و به غیر از محل کار و نوع کار اطلاع دیگری انجام گیرد، تخلف صورت گرفته و سازمان نظام پزشکی در این زمینه برخورد لازم را انجام می دهد. ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت هم در این باره می گوید: بعضی تصاویر منتشر شده غیر واقعی است و در عین حال برخی از این تصاویر نیز بدون اجازه بیمار منتشر می شود. وی با تأکید بر اینکه در اکثر خدمات سلامت تبلیغات نداریم، این نوع تبلیغات را غیرقانونی می داند و می افزاید: ما از سازمان نظام پزشکی درخواست داریم در این زمینه برخورد جدی و لازم را انجام دهد. پشت پرده ماجرا پشت پرده بسیاری از این مراکز زیرزمینی و تبلیغات اغوا کننده و تخفیفات نوروزی شان به شرکت های واردات تجهیزات پزشکی باز می گردد؛ شرکت هایی که برای فروش بیشتر خودشان دوره های چند روزه آموزشی برگزار می کنند و دستگاه هایشان را می فروشند و موجب تکثیر مراکز غیر مجاز و ورود غیر متخصص ها به حوزه زیبایی می شوند. دکتر حسین اعتماد زاده، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان پوست ایران می گوید: بیش از 95درصد از شکایات عرصه تخصصی پوست و مو مربوط به دخالت افراد غیرمتخصص یا متخصصان غیر مرتبط با رشته پوست است. از نگاه این متخصص نبود نظارت های دقیق موجب ورود بی ضابطه برخی تجهیزات و لوازم پزشکی از جمله دستگاه های لیزر به کشور و مطب پزشکان غیر متخصص یا حتی آزمایشگاه ها شده است، القای نیازهای درمانی نابجا برای هموطنان موجب انجام اعمال غیر ضروری با هزینه و عوارض بالا خواهد شد. شاید برای احساس تازگی کردن در سال نو داشتن نگاهی نو و تعریفی تازه از زیبایی کارآمد تر باشد؛ چراکه اعتماد به مراکزی که برای جراحی ها و خدمات نوروزی شان تخفیف هم ارائه می کنند، ممکن است چهره ای نو به ما بدهد، اما الزاماً این چهره زیباتر از قبل نخواهد بود.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code