| سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:  مناظره سرمربی تیم سپیدرود و دبیر فدراسیون فوتبال حواشی بسیاری به همراه داشت.
به گزارش پیروزی دییل، پس از مطرح شدن انتقادات پر تعداد از سوی علی کریمی در هفته های اخیر در مورد فدراسیون فوتبال و برنامه نود، در برنامه شب گذشته این برنامه شاهد مناظره وی با محمدرضا ساکت، دبیر فدارسیون فوتبال بودیم. این مناظره که حواشی بسیاری به دنبال داشت به مدت حدود دو ساعت انجام گرفت که در ادامه به جملات مهم و جنجالی که در آن مطرح شد اشاره می کنیم:
علی کریمی در بخشی از صحبت های خود با اشاره به استعفای یکی از کارکنان بخش اقتصادی سازمان لیگ گفت: “چرا خانمی که در سازمان لیگ بود، استعفا داد؟ دلیلش را بگویید. در بخش اقتصادی سازمان لیگ بوده به خاطر ایران نوین استعفا داد.”
 محمدرضا ساکت در مورد این اظهارات علی کریمی پاسخ قانع کننده ای نداد.
کریمی در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از یک قانون فدراسیون گفت: “هر کسی نمی تواند در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کند. کسی می تواند شرکت کند که ۱۰ سال سابقه مدیریتی داشته باشد. چرا اینگونه است که کسی از بدنه فوتبال نمی آید؟”
 پاسخ ساکت به این سوال این گونه بود: “وقتی سوالی می کنید اقای کریمی اجازه دهید پاسخ دهیم. تغییر اساسنامه مراحل خود را دارد و باید به تایید فیفا برسد. از عزیزان می خواهم اطلاعاتی که به اقای کریمی داده اند را دقیق بدهند.”
 علی کریمی با انتقاد از توجه صرف فدراسیون به تیم ملی فوتبال بزرگسالان و نادیده گرفتن دیگر تیم ها تاکید کرد: “به نظر شما باید بازیکنان جوانان یک فدراسیون ۵ ستاره را لخت کنند و لباس هایشان را بگیرند؟ الان ما یک تیم ملی داریم و آن هم تیم ملی بزرگسالان است. پول هایی که اقای هوشنگ مقدس واریز کردید. صورت حساب هایش هم موجود است. پول ها به حساب دو نفر واریز شده است که نام صاحب حساب را نمی برم. پول ها به ان ها واریز شده که به حساب هوشنگ مقدس واریز شود. ریز پرداختی ها به اقای هوشنگ مقدس را به مراجع ذی صلاح داده اید؟”
 پاسخ ساکت به این سوال این گونه بود: “ما به هوشنگ مقدس پولی ندادیم. اقای تاج رئیس هستند و این پول را نداده اند. هیچ پولی در زمان مسئولیت اقای تاج خارج از سیستم مالی فدراسیون پرداخت نشده است. آن زمان به دلیل تحریم ها، اقای کفاشیان مجبور به مدیریت و تدبیر شدند. جمع اوری لباس های در تیم بزرگسالان هم هست و چیز بدی نیست. کمبود نقدینگی نیست و برای تمیزی است. در تمام تیم های چه فوتسال و چه فوتبال نحوه کار ما یکی است. ۴ سبد البسه داریم در ۴ فصل. بعد از ۳ ماه لباس در اختیار بازیکن قرار می گیرد چون لباس فصل است. گزارشی که از مدیر تیم جوانان داریم این است که در اردن بخشی از امکانات اضافی را چون تیم صعود نکرد جمع اوری کردیم. شاید یکی دو بازیکن نیز در کمپ این اتفاق افتاده باشد. از باقی مربیان سوال کنید.”
 در ادامه مناظره علی کریمی با اشاره به حضور سباستین در تیم ملی و اینکه وی پسر خوانده کی روش است این سوال را مطرح کرد: “آقای سباستین پسر خوانده کی روش با چه مدرکی آمده به تیم ملی؟ پست و سمت او در تیم ملی چیست؟ دلیل اخراج مربیان ایرانی چیست؟ چرا فدراسیون کاری نکرد ان ها برگردد؟سباستین در تیم ملی چه کار می کند؟”
 ساکت در مورد این سوالات اظهار داشت: “سباستین پسرخوانده کی روش نیست ارتباط تیم ملی با نکونام حفط شده است و با کی روش دوست است. آیا یک سرمربی حق دارد همکاران خودش را انتخاب کند؟”
 کریمی که از پاسخ های ساکت قانع نشده بود ادامه داد: “اقای ساکت، خواهشا فرافکنی نکنید. خواهشا دلیل اخراج مربیان ایرانی را بگویید به مردم. با یک مربی ایرانی قرارداد بستید که در لهستان بود. کمتر از ۱ ماه اخراج شد. او را دستگیر کردند و سفارت اتریش استعلام گرفت از فدراسیون. فدراسیون نیز گفت ایشان سو استفاده کرده است.”
 ساکت پس از این اظهارات کریمی تاکید کرد: “مربیان ایرانی تیم ملی اخراج نشده اند و طبق نظر کی روش تغییر کردند. صحبت های شما اقای کریمی ذهن ها را مکدر می کند و جفا در حق تیم ملی است. مردم هم نمی پذیرند و ما نیز نمی پذیریم. تلاش اقای کی روش و حمایت های مردم باعث صعود ما به جام جهانی شد. “
 در ادامه برنامه کارلوس کی روش کارلوس کی روش پس از مطرح شدن صحبت های علی کریمی در مورد خودش با ارسال اس ام اس زیر برای عادل فردوسی پور اعلام کرد که در فرصتی مناسب جواب کریمی را خواهد داد: “لطفا پاسخ من را بدهید. هیچ تردیدی نیست شما استعداد را می توانید بخرید اما شخصیت را نه! من در زمان، جا و لحظه ای مناسب جواب این بی احترامی ها، دروغ ها و اتهام های بزدلانه را خواهم داد. این شخص احترامش را از دست می دهد و در حال بی احترامی به ۱۲۴ بازی ملی و هم تیمی هایش است.”
 علی کریمی نیز در واکنش به این اس ام اس اعلام کرد که من بی احترامی به کی روش نکردم که وی این اس ام اس را داده و اگر هم بزدل بودم الان مقابل دبیر فدارسیون فوتبال حاضر نمی شدم.
 علی کریمی در دقایق پایانی مناظره خطاب به ساکت اظهار داشت: “تا روزی که شماها در این فوتبال باشید، ما رنگ خوشی را در این فوتبال نمی بینیم. بزدل کسی است که از او سو استفاده می کنید. بزدل آن ها هستند نه من. تا روزی که زنده باشم همین روال را می روم جلو. امیدوارم ایشان جرات داشته باشد همین حرف ها را جلوی من هم رو در رو بزند. البته حق هم دارد. بحث سباستین بود و ایشان هم با او یک رابطه دورادوری دارد.”
 ساکت با گفت این جمله که نوع ادبیات در بعضی جاها از کنترل خارج می شود که زیبنده نیست. در این بخش بسنده کرد.
جالب اینجاست که در پایان مناظره علی کریمی با اعلام اینکه جواب هیچ کدام از سوالاتش را نگرفته اظهار داشت: “هیچ کدام از جواب های اقای ساکت من را قانع نکرد.اما اگر مناظره ی دیگری باشد که اقای تاج بیاید، استقبال می کنم. قضاوت به عهده مردم. “
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code