| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
گزارش گیل نگاه از یک تمهید موقتی که در رشت دائمی شده است؛
       کد خبر: 169678
نگاه ایران /مریم صابری: از چه زمانی دقیقا مشخص نیست اما در کنار تمام صفات مثبتی که برای رشت به کار می برند صفت «شهر سرعت گیرها» نیز به دیگر القاب این شهر اضافه شده است. از راننده های تاکسی تا شخصی سوارها تا روح الله قهرمانی استاندار اسبق گیلان و احمد سیاوش پوررئیس کل دادگستری گیلان کسی نمانده تا درباره تعداد زیاد سرعت گیرها در هر خیابان، کوچه و محله ای انتقاد نکند و از شهرداری رشت نخواسته باشد تا کمی بیشتر برای ایجاد این ناهمواری ها تامل کند. گله ها بسیار است از مکان یابی اشتباه برخی سرعت گیرها یا شکل اجرای آن است که برخی ترجیح می دهند به جای سرعت کاه آن را تپه بنامند که تنها زیر بندی خودرو بلکه سیستم عصبی راننده را نیز به هم می ریزد. انتقادها بیشتر از این هم هست و بسیاری از مسافران همیشگی جاده ها هیچ شهری را سراغ ندارند که به اندازه رشت سرعت گیر داشته باشد و به همین دلیل آن را شهر سرعت گیرها خوانده اند. حالا خبر می رسد که شورای شهر رشت از شهرداری مناطق خواسته تا تجدید نظر جدی در سرعت کاه های شهر داشته باشند . بازنگری در سرعت کاه های شهر اسماعیل حاجی پور رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت در گفتگو با نگاه ایران غیر استاندار برخی سرعت کاههای شهر رشت را تایید می کند  . او در جلسه ای که با شهرداران مناطق داشته ایم از آنها خواسته شد تا نهایت در 15 روز آینده بازبینی در سرعت کاههای شهر را انجام دهند. حاجی پور توضیح می دهد: برخی از این سرعت کاههای از نظر ارتفاع تا 20 سانتیمتر هم می رسد در حالی که استاندار آن 7 تا 10 سانتیمتر پیش بینی شده است.  در این بازبینی این نقص برطرف خواهد شد و همچنین سرعت کاه ههای با مکان یابی غیر استاندار نیز به کلی حذف خواهند شد. او همچنین از پررنگ شدن سرعت کاه مجازی می گوید: تلاش می شود با نصب علائم به کاهش سرعت کمک کنیم. رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت ادامه می دهد که بعد از این بازبینی ها به همرا مدیران راهوار و شورا و شهرداری بازدیدی انجام خواهد شد تا نتیجه کار بررسی شود. افتتاح مرکز کنترل ترافیک شهری در رشت حاجی پور  همچنین از افتتاح مرکز کنترل ترافیک شهر رشت در هفته پیش رو خبرمی دهد. مرکزی که تلاش خواهد کرد با دوربین نگاه جامع تری در مورد ترافیک شهر به مدیران بدهد تا اقدامات عملیاتی هرچه زودتر برای بهبود آن انجام شود. حاجی پور معتقد است با افتتاح این مرکز نیز با کیفیت بهتر مسائل ترافیکی حل خواهد شد.  او ادامه می دهدایستگاه های تاکسی و تعداد اتوبوس های  در گردش شهر به راحتی قابلیت دیدن دارد و با تلویزیون های شهری می توانیم نقاط پرترافیک شهری را به شهروندان اعلام کنیم تا مسیرهای مورد نظر خودشان برای رسیدن به مقصد را انتخاب کنند. باید منتظر ماند و دید که بعد از وعده 15 روزه، شهر رشت از زیر بار صفت شهرسرعت گیرها رها می شود یا مانند بسیاری از وعده ها این موضوع هم در حد حرف باقی می ماند.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

مانی 15 آبان 1398 ساعت 12:08

میدان مادر به سمت استانداری یه خط عابر پیاده هست که خودرو ها با سرعت به ان میرسند قبلش یه سرعت گیر ضروری هست چند مورد مرگ و میر داشتیم انجا

نظر دهید - پسندیدم 0

نگاه شما:

security code