| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، پسماند را مشکل اساسی شمال کشور خواند و بیان کرد: معضل پسماند گیلان و مازندران را خفه کرده لذا اگر نمایندگان مردم گیلان و مازندران همت نکنند زندگی مردم این استان ها در خطر است.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، به وجود 2 میلیون و 300 هکتار جنگل در شمال کشور اشاره کرد و گفت: یک میلیون هکتار جنگل مخروبه در شمال کشور داریم و ترمیم آن نیازمند سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال تنها از طریق کشاورزی ظلم به گیلان و مازندران است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری زیربنایی در گیلان و مازندران کمتر انجام شده است.

کلانتری، به وجود دو دیدگاه درباره محیط زیست اشاره کرد و افزود: یک گروه اعتقادی به حفاظت از محیط زیست ندارند و گروه دیگر معتقدند نباید به طبیعت دست بزنیم.

معاون رئیس جمهور، بیشتر اشتغال استان های شمالی را غیر مولد خواند و تصریح کرد: گیلان و مازندران دارای هفت میلیون نفر جمعیت و جوانان تحصیلکرده بسیار است و مشکل اشتغال آن تنها با کشاورزی برطرف نمی شود.

وی خواستار تجدیدنظر کلی در سیاست های برنامه ای استان های گیلان و مازندران شد و گفت: اگر صنعت درست و سازگار با محیط زیست در استان های شمالی احداث شود، تاثیرگذار است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه مسئولان با تصور 50 سال گذشته برنامه ها را اجرایی می کنند، یادآور شد: امر مذکور مانع توسعه در کشور شده است.

وی پسماند را مشکل اساسی شمال کشور خواند و بیان کرد: مردم گیلان و مازندران حق حیات دارند، اما معضل پسماند این استان ها را خفه کرده لذا اگر نمایندگان مردم گیلان و مازندران همت نکنند زندگی مردم این استان ها در خطر است.

کلانتری، با اشاره به اینکه شیرابه پسماند زندگی ماهیان را به خطر انداخته است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور 2 میلیارد دلار اعتبار برای برطرف کردن مشکل پسماند استان های شمالی در نظر گرفته و امیدواریم این بودجه توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

۲ میلیارد دلار برای رفع مشکل پسماند شمال کشور اختصاص یافت تسنیم نوشت: عیسی کلانتری در حاشیه بازدید از رودخانه زرجوب رشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه ۲ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای رسیدگی به وضعیت پسماندهای کشور و با اولویت استان های گیلان، مازندران و غرب استان گلستان در نظر گرفته است. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه دولت تصمیم دارد تا در مدت ۳ سال پسماندهای کشور را با اولویت سه استان شمالی ساماندهی کند گفت: مسئله پسماند در شمال کشور به معضل اصلی زندگی مردم تبدیل شده و جایی در این استان ها نیست که با این مشکل مواجه نباشد. معاون رئیس جمهور رسیدگی به مسئله پسماندهای شمال کشور را اولویت نخست رسیدگی به مسائل زیست محیطی کشور دانست و خاطرنشان کرد: پسماندهای طبیعی و پسماندهای بیمارستانی مشکلات بهداشتی بسیاری برای مردم ایجاد می کنند. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رسیدگی به مسئله پسماند، ریزگردها، وضعیت تالاب ها و آلودگی هوا را چهار اولویت اصلی کشور در مسئله محیط زیست دانست و ابراز داشت: در کمتر جایی از دنیا به اندازه شمال کشور ما مشکل پسماند وجود دارد. معاون رئیس جمهور لازمه تحقق وعده سه ساله دولت در راستای رفع مشکل پسماند شمال کشور را تامین منابع مالی دانست و تصریح کرد: دولت منبعی به جز صندوق توسعه ملی برای رفع مشکل پسماندها ندارد.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code