| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت:
       کد خبر: 16234
نگاه ایران: رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت گفت: بهبود حمل و نقل عمومی در شهر رشت به 192 دستگاه اتوبوس نیاز دارد در حالی که اکنون کمتر از 30 اتوبوس در این شهر فعال است.

رضا رسولی با اشاره به وضعیت حمل و نقل شهری این شهر اظهار کرد: برای توسعه خطوط BRT در رشت حدود 12 میلیارد ریال و برای خرید اتوبوس 8 میلیارد تومان در بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود اتوبوس در شهر رشت به سیستم سواری محور متکی شده ایم تصریح کرد: اکنون سیستم سواری محور 88 درصد سفرهای شهری را پوشش می دهد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت درباره نیاز به جذب راننده برای ناوگان اتوبوسرانی گفت: در شرایط فعلی نیازی به جذب راننده جدید برای ناوگان اتوبوسرانی نیست و اگر این اقدام صورت گیرد فربهی در سیستم شهرداری اتفاق می افتد.

وی به خرید اتوبوس برای خطوط BRT اشاره کرد و افزود: حداکثر 40 روز آینده تعداد 20 دستگاه اتوبوس جدید طبق قراردادی که با شرکت سبلان خودرو منعقد شده تحویل گرفته می شود.

رسولی با اشاره به توسعه خطوط BRT، خاطرنشان کرد: بخش نخست این پروژه از حدفاصل میدان دکتر حشمت تا میدان مصلای رشت انجام شده و قرار است تا میدان گیل ادامه پیدا کند.

وی با تصریح بر اینکه برای بهبود حمل و نقل عمومی در شهر رشت به 192 دستگاه اتوبوس فعال نیاز داریم در حالی که اکنون کمتر از 30 اتوبوس در این شهر فعال است، یادآور شد: جدول گذاری های احداث BRT نیز انجام شده و ایستگاه ها تا پایان آبان ماه جاری نصب می شود.

به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت، با توسعه خطوط مذکور در چهار مسیر شمال، جنوب، شرق و غرب رشت شرایط بهتری به لحاظ سیستم های حمل و نقل همگانی در شهر ایجاد می شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code