| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: در دیدار رئیس شورای اسلامی رشت با روسای ادوار گذشته شورای شهر به لزوم استفاده از تجربیات و طرح های روسای شورای گذشته تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور روسای چهار دوره گذشته شورا در این نشست اظهار کرد: روسای ادوار گذشته شورای شهر رشت روزهای خوب و سخت فراوانی را پشت سر گذاشتند و قصد داریم از تجربیات و اندوخته های دوران خدمت آنان در راستای توسعه هر چه بیشتر رشت و رفع مشکلات استفاده کنیم.

سید امیر حسین علوی افزود: در ابتدای فعالیت شورای پنجم رشت و با اعتماد همکاران شورایی مسئولیت این کار به بنده سپرده شد و شهرداری رشت امروز در برهه حساسی قرار دارد.

وی با بیان اینکه انتظار مردم از منتخبین شورای شهر بسیار است تصریح کرد: مردم انتظارات فراوان و بحقی از اعضای شورا دارند و حتی این انتظارات را از نمایندگان مجلس ندارند و این مهم مسئولیت ما را صد چندان می کند.

علوی با اشاره به تشکیل مجمع نخبگان بیان کرد: موضوع تشکیل مجمع نخبگان اخیرا مطرح شده و در آن از حضور اعضای ادوار گذشته شورای رشت نیز به منظور رفع مشکلات شهر بهره مند خواهیم شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اذعان به اینکه شور و مشورت لازمه گرفتن تصمیمات اصولی واساسی است گفت: بنده احساس می کنم به منظور رفع دغدغه های فعلی و رساندن رشت به جایگاه واقعی اش نیاز به مشورت بیشتری داشته و تمایل دارم این مشورت را از افرادی که در گذشته در همین جایگاه قرار داشته اند کسب نمایم.

علوی با قدردانی از زحمات مسیب کاظمی دبیر شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: وی در تمامی ادوار شورای رشت حضور داشته و مسئولیت برنامه ریزی جهت برگزاری این دیدار را به وی سپردم.

وی بیان کرد: ارتباط موثر شورا با بزرگانی که قبلا در این حوزه مشغول به خدمت بودند و حالا نیز قدرت تاثیرگذاری بر امور را دارند بسیار ارزشمند می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تجدید خاطره و تقدیر از خدمات روسای پیشین شورای اسلامی شهر رشت را از دیگر اهداف برگزاری این دیدار دانست.

فرهمند پور علی رئیس نخستین دوره شورای اسلامی شهر رشت در این دیدار با قدردانی از سید امیر حسین علوی رئیس شورای پنجم رشت اظهار کرد: شورای اول رشت شرایط خاصی داشت و مردم با آن آشنایی چندانی نداشتند.

وی افزود: ما معتقد بودیم باید اقداماتی انجام دهیم که بصورت پایه هایی برای فعالیت شورای آینده باشد و شوراهای آینده رشت ادامه دهندگان آن باشند.

پور علی بیان کرد: در آن دوران قصد داشتیم برای هر یک از اعضای شورا فعالیت مشخصی در نظر بگیریم و به عنوان نمونه یکی از اعضای شورا مسئول رسیدگی به موضوع آسفالت در شهر باشد.

وی با اشاره به اینکه انباشت زباله ها یکی دیگر از دغدغه های اصلی شورا در آن دوران بود اظهار کرد: در آن زمان قصد برون سپاری بخشی از خدمات شهرداری رشت را داشتیم و پرسنل شهرداری رشت در آن دوران دو هزار نفر بودند.

محمد حسن عاقل منش رئیس دوره دوم ، سوم و عضو فعلی شورای پنجم رشت نیز اظهار کرد: در دوران فعالیت شورای دوم رشت برف سنگینی در رشت بر زمین نشست و از روزی که این اتفاق افتاد بنده به همراه ابراهیم رئوف حق پرور نائب رئیس شورای وقت در ستاد بحران شهرداری رشت حضور یافته و حتی شب ها نیز در آنجا می خوابیدیم.

وی افزود: بارش برف همزمان با راهپیمایی روز ۲۲ بهمن شدت گرفت و شهروندان ولایتمدار رشت با وجود آنکه تمام سطح زمین زیر بارش برف قرار داشت به طور خودجوش به منظور برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان رشت حضور یافتند و این خاطره در یادها ماندگار شد.

موسی ناصح رئیس دوره سوم شورای رشت نیز با ابراز خرسندی از اقدام علوی رئیس شورای اسلامی رشت در برگزاری این دیدار گفت: انتظار می رفت که با حضور رئیس جوان شورا چنین اقدامات قابل تحسینی انجام شود.

وی افزود: منابع مالی در تحقق پروژه و اهداف آن مهم است و در آن دوران ما سعی داشتیم ترس کارهای بزرگ را از نگاه شهرداری حذف کنیم و بسیاری از اقدامات فعلی شالوده همان دوران می باشد.

ناصح بیان کرد: احداث و بهره برداری از پل جانبازان، احداث اولین ساختمان ۲۴ طبقه در رشت و... از جمله اقداماتی بود که در آن دوران استارت خورد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون درآمدی در دوران فعالیت شورای سوم رشت بیان کرد: در آن کمیسیون سعی می کردیم وصولی ها را سریع تر دریافت و از آن در اجرای پروژه های شهری بهره مند شویم.

وی ارایه آموزش های لازم به پرسنل شهرداری رشت را امری ضروری دانست و افزود: ارائه آموزش های لازم به پرسنل امری ضروری است و با توجه به چنین مباحثی بسیاری از مشکلات برطرف و در آمار ساخت و ساز و صدور پروانه شاهد رشد چشمگیری خواهیم بود.

رضا جمشیدی چناری از روسای شورای چهارم رشت نیز با تبریک به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع)به هموطنان مسیحی گفت: امیدوارم تمام مردم دنیا همواره در جشن و شادمانی باشند.

وی با قدردانی از برگزاری این دیدار بیان کرد: مدیون زحمات پرسنل شورا و شهرداری رشت هستیم و به عقیده بنده پرسنل با تجربه و متخصص سرمایه اصلی شورا و شهرداری رشت می باشند.

جمشیدی افزود: شورا تنها تشکیلاتی است که عمر ریاست در آن یک ساله می باشد و سید امیر حسین علوی به عنوان رئیس شورای پنجم رشت جوان و با تجربه در امور شورا است.

وی با اشاره به مباحث پیرامون شورا و شهرداری رشت خاطر نشان کرد: عدم پیگیری مصوبات شورا از ضعف هایی است که باید برطرف شود و معتقدم برای این کار تیمی تعیین و به بررسی تمامی مصوبات چهار دوره قبل شورا بپردازید.

جمشیدی فقدان مرکز پژوهش شورا را یکی از نقاط ضعف دانست وبیان کرد: مساله دیگری که موجب تضعیف شورا در کل کشور شده است فقدان مرکز پژو هش های شورا می باشد و شورا برای تولید طرح و ایده به متخصصین نیاز دارد.

وی خواستار راه اندازی اتوماسیون اداری در شورای رشت شد و گفت: امکانات مربوط به این کار در دوره گذشته خریداری شده است.

جمشیدی چناری با اذعان به اینکه آسفالت دیگر موضوع مهم در رشت می باشد تصریح کرد: اجرای بتن غلطکی می تواند راهکار مناسبی به منظور رفع مشکلات آسفالت رشت باشد.

رئیس ادوار گذشته شورای رشت با بیان اینکه بداخلاقی در کشور رو به افزایش است گفت: این مشکلات از مباحث فرهنگی منشا می گیرد و باید بودجه فرهنگی مناسبی برای شهر اختصاص یابد.

چناری خواستار بررسی اسناد فرا دستی توسط علوی رئیس شورای اسلامی رشت شد.

عباس صابر از روسای دوره چهارم شورای رشت نیز با قدردانی از تلاش های پرسنل شورا و شهرداری اظهار کرد: نگهداری داشته ها درداخل شهر مساله مهمی است و بودجه شهرداری رشت تا کنون واقع بینانه نبوده و خصوصا دربحث ترافیک باید نگاه ویژه ای معطوف شود .

وی با اذعان به اینکه نبایداز پروژه های بزرگ غافل شویم گفت: باید پروژه هایی بزرگی با هدف ایجاد درآمد پایدار در رشت داشته باشیم.

صابر با اشاره به اینکه شورا و شهرداری رشت به پروژه های ملی و استانی توجه کنند تصریح کرد: شورا باید با دولت ارتباط برقرار نماید و در این صورت می تواند از منابع دولتی در اجرای پروژها استفاده نموده و همچنین ساماندهی مناطق کمتر توسعه یافته نیز از اهداف است.

وی توجه به بافت های فرسوده شهر را ضروری دانست و تصریح کرد: دولت مشوق ها و وام های دولتی خوبی برای بافت فرسوده در نظر گرفته و باید از آن استفاده کنیم.

صابر استفاده از ظرفیت منطقه آزاد در خصوص مباحث مختلف از جمله خرید ماشین آلات سبک......را مهم دانست و گفت:شاید بتوانیم در بحث حمل و نقل عمومی هم از آن بهره ببریم.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی رشت واقع بینانه تهیه شود گفت: شورای رشت در بازنگری طرح تفصیلی وضوابط آن ورود کند و یک مشاور خوب می تواند دراین خصوص نقش موثری داشته باشد.

صابر به بودجه مدیریت بحران استانداری گیلان اشاره و تصریح کرد: با امضای تفاهم نامه ای مابین مدیریت بحران استانداری گیلان و شورای رشت می توان از مشارکت ۵۰درصدی مدیریت بحران استانداری گیلان به منظور ایجاد سالن های ورزشی چند منظوره بهره مند شویم و در صورت وقوع بحران از ظرفیت سالن ها استفاده نمائیم.

وی گفت: همچنین مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در نظر دارد به منظور کمک به خرید نردبان بلند آتش نشانی رشت یک میلیارد تومان از اسناد خزانه اختصاص دهد و شورا و شهرداری رشت باید هر چه سریعتر نسبت به انجام مقدمات این کار اقدام کننند.

محمد علی رفیعی نوده از روسای دوره چهارم شورای رشت نیز در این دیدار اظهار کرد: قصد داریم مجمعی از کل اعضای شورای ادوار گذشته تشکیل دهیم و از چنین نشست هایی استقبال می کنم.

وی افزود: زمین های زراعی بر اساس ساخت و سازهای غیر اصولی در رشت در حال نابودی است و متاسفانه به این مهم چندان توجه نمی شود.

رفیعی بیان کرد: اگر به ساخت و سازهای غیر مجاز توجه نشود روزی فرا می رسد که زمین برای کشت برنج مورد نیاز وجود نداشته باشد.

وی گفت: شورا از حضور مشاوران تخصصی در زمینه هایی همچون ترافیک ، آسفالت و..... استفاده کند.

سید امیر حسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت در خاتمه با تقدیر از حضور روسای شورای گذاشته رشت گفت: امیدوارم در جهت رفع مشکلات با ما همکاری کرده و نیازها و دغدغه ها را به ما اطلاع دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در انتهای این دیدار با دادن لوح هدیه از روسای پیشین شورای رشت تجلیل نمود.

 
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code