| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:  فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: آیین ها و سنت های فرهنگی و تاریخی ما سرمایه هایی برای  انسجام اجتماعی  و همبستگی های ملی هستند.

یونس رنجکش در مراسم افتتاحیه اولین هفته اجتماعی و فرهنگی در شهرستان مرزی بندر آستارا در جمع صدها نفر از شهروندان این شهرستان افزود: باید تلاش کنیم  تا با پرداختن درست به سنتهای فرهنگی و تاریخی و بهره گیری از آموزه های نهفته در آنها بر مشکلات و چالش های اجتماعی جامعه فائق آییم.

وی اضافه کرد: هفته فرهنگی و اجتماعی در آستارا فرصتی است برای معرفی ظرفیت ها و توانایی ها و برنامه های دستگاه های اجرایی در راستای پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی که مردم می توانند با شناخت از این ظرفیت ها و برنامه ها، به کمک دستگاه اجرایی آمده و در همراهی با آنها از شدت این آسیب ها کاسته شود.

وی یادآور شد: در هفته اجتماعی فرهنگی برنامه های مختلفی از سوی دستگاه های اجرایی و بخش های خصوصی و سازمان های مردم نهاد پیش بینی شده است که محوریت این برنامه ها پرداختن به فرصتها، چالش ها و تهدیدات حوزه های مختلف اجتماعی در این شهرستان است.

فرماندار آستارا به نقش مردم و همکاری های آنان در اقدامات پیشگیرانه در خصوص آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: زمانی می توانیم در این زمینه موفق باشیم که مردم را نیز مشارکت داده و از ظرفیت های مردمی نیز بهره مند شویم.

وی یادآور شد: دغدغه های  نهفته در  جامعه، امروز  همه ارکان نظام را  متوجه خود کرده است و مقام معظم رهبری نیز به صورت مستقیم در رفع چالش ها و مشکلات  ورود کردند و دولت تدبیر و امید نیز برنامه ریزی های مختلفی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تدارک دیده است که در سطوح مختلف دستگاههای اجرایی در حال اجرا است.

رنجکش افزود: درشهرستان مرزی بندر آستارا نیز با توجه به ظرفیت های اجتماعی نهفته در این شهرستان و سرمایه های موجود آن تلاش داریم تا بتوانیم چالش ها و مشکلات این حوزه را کاهش دهیم.

وی ضمن تشکر از کلیه مدیران دستگاه های اجرایی و دست اندرکاران برگزاری هفته اجتماعی فرهنگی در آستارا خواستار بهره مندی مردم از برنامه های این هفته شد.

۳۰ آذرماه تا هفتم دی ماه برای اولین بار از سوی ستاد اجتماعی و فرهنگی مدیریت آسیب های اجتماعی فرمانداری آستارا به عنوان هفته فرهنگی و اجتماعی آستارا پیش بینی شد که در این هفته با مشارکت دستگاههای اجرایی این شهرستان در کنار ۴۰ غرفه اختصاص یافته به معرفی برنامه ها و دست آورده های حوزه پیشگیری آسیب های اجتماعی کارگاهها و همایش های مختلفی نیز برگزار می باشد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code