| سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
در نشست شهردار رشت و جمعی از روسای اصناف گیلان مطرح شد:
       کد خبر: 159579
نگاه ایران:  دکتر مسعود نصرتی در نشستی که با حضور جمعی از روسای اصناف استان گیلان و رئیس اتاق اصناف برگزار شد بر مشارکت و همدلی اصناف برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی شهرداری رشت، دکتر نصرتی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: از حضور در جمع اصناف با فرهنگ و ارزشمند رشت خوشحالم و معتقدم اصناف نیز جزو شهروندان این شهر هستند.

از پرداخت معوقات تا به روز رسانی کارخانه آسفالت و ماشین آلات

شهردار رشت افزود: معتقدم در قدم اول باید وضعیت خانواده شهرداری مناسب باشد تا این خانواده بتواند به وضعیت شهر که کسب و کار یکی از این موارد است رسیدگی بهتری داشته باشد.

مسعود نصرتی با اشاره به روزهای آغاز حضور خود در شهرداری رشت بیان کرد: حدود ۴ ماه حقوق معوقه در شهرداری داشتیم و در گام اول سعی کردیم این وضعیت را ساماندهی کنیم و همچنین برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و ادارات دولتی از آنها زمان گرفتیم.

وی درباره اقدامات انجام شده شهرداری در حوزه آسفالت مطرح کرد: دو کارخانه آسفالت شهرداری به روز شد و همچنین ماشین آلات، قیر و سایر تجهیزات آسفالت شهرداری نیز به روز رسانی شدند.

شهردار رشت با اشاره به آمادگی شهرداری در هنگام بحران اذعان داشت: ماشین آلات شهرداری تعمیر شده و همچنین رژه ناوگان خودرویی شهرداری رشت نیز برگزار شد.

اصناف یکی از شاخص ترین مولفه های توسعه هستند

دکتر نصرتی شهرها را موتور مولد توسعه دانست و افزود: حوزه اصناف،تجارت و بازرگانی یکی از شاخص ترین مولفه های توسعه هستند و نگاه شهرداری و شورای شهر به اصناف باید نگاه توسعه ای با دقت و هدف از پیش تعیین شده برد- برد باشد که نتیجه آن تولید درآمد،خلق ثروت و اشتغال زایی باشد.

وی با اشاره به ظرفیت رشت در حوزه گردشگری بیان کرد: سالانه ۳۶ میلیون گردشگر به استان گیلان وارد می شود و باید از این ظرفیت برای تولید درآمد و اشتغال استفاده شود و اصناف نیز می توانند در این راستا نقش مهمی ایفا کنند.

بهره مندی از ظرفیت اصناف در اتاق شکوفایی رشت

شهردار رشت از افتتاح اتاق شکوفایی رشت در روزهای آینده خبر داد و گفت: نمایندگانی نیز از حوزه اصناف در این اتاق عضویت خواهند داشت.

دکتر نصرتی با اشاره به بازنگری در پیاده راه فرهنگی و طرح بی آر تی اظهار کرد: مصوبه ای برای تبدیل بی آر تی به اتوبوس ویژه در دستور کار است و همچنین بازنگری در مبلمان پیاده راه نیز در دستور کار ما قرار دارد.

پیاده راه به یک سری اصلاحات نیاز دارد اما قرار نیست به هم بریزد

وی تاکید کرد: باید وجود پیاده راه را بپذیریم و یک واقعیت است و باید از آن بهره برداری مناسب کرد و به یک سری اصلاحات نیاز دارد و قرار نیست به هم ریخته شود.

شهردار رشت با اشاره به اینکه فکری پشت احداث پیاده راه فرهنگی وجود داشته است خاطرنشان کرد: پیاده راه فرهنگی با هزینه و منابع شهر ایجاد شده و این فکر درست نیست بگوییم پیاده راهی وجود نداشته باشد و این پیاده راه تنها به بازنگری نیاز دارد.

دکتر نصرتی بیان داشت: طرح ها در تمامی دنیا سیال هستند و به طور دائم بازنگری علمی و دائمی در آنها صورت می گیرد.

وی به مشارکت و همراهی اصناف و بازاریان برای عمران و آبادانی شهر تاکید کرد و گفت: همه باید در کنار یکدیگر قرار گیریم و زمانی موفق خواهیم بود که اعتماد شهروندان را جلب کنیم.

از ۸۰ هزار خودروی رشت تنها ۲۷ هزار خودرو عوارض پرداخت می کنند

شهردار رشت همچنین در مورد عوارض دریافتی اصناف اظهار داشت: می توان در این زمینه بازنگری انجام داد.

دکتر نصرتی در خصوص عوارض دریافتی از خودروها نیز گفت: از ۸۰ هزار خودروی رشت تنها ۲۷ هزار خودرو عوارض پرداخت می کنند.

جلال الدین شکریه: دکتر نصرتی به آلام اصناف آگاه است

جلال الدین محمد شکریه عضو شورای شهر رشت و رئیس اتاق اصناف گیلان در این نشست اظهار کرد: دکتر نصرتی شهرداری است که ۲۸ سال سابقه فعالیت در حوزه مدیریت شهری دارد و به درد و آلام اصناف کاملا آگاه است.

خط ویژه اتوبوس به حاشیه شهر منتقل شود

وی با تاکید بر بازنگری پیاده راه فرهنگی و طرح بی آر تی گفت: پروژه بی آر تی خیابان امام خمینی(ره) واحدهای صنفی را درگیر کرده است و عبور و مرور ماشین درآنجا به سختی صورت می گیرد و همچنین بازار بورس که مرکز ثقل اقتصادی است را با مشکل مواجه کرده است.

عضو شورای شهر رشت در ادمه گفت: وضعیت تا جایی پیش رفت که پلیس راهور نیز اجازه داد خودروها برای لحظاتی از مسیر بی آرتی تردد کنند.

شکریه با بیان اینکه باید طرح بی آر تی در حاشیه شهر ایجاد شود گفت: اگر این طرح به حاشیه شهر منتقل شود اگرچه هزینه هایی خواهد داشت اما از هزینه های روانی و اقتصادی مردم با وضعیت فعلی به مراتب کمتر خواهد بود.

وی مطرح کرد: امروز رشت شهرداری دارد که دبیری مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم را مدیریت می کند و این کار بزرگی است و قزوین نیز در دوران مدیریت وی متحول شد.

تابلوی معرف واحدهای صنفی تبلیغ محسوب نمی شود

رئیس اتاق اصناف استان گیلان تابلو را معرف و شناسنامه واحدهای صنفی عنوان کرد و گفت: تابلوی واحد صنفی به هیچ عنوان تبلیغ محسوب نمی شود و شهرهای بزرگ به تابلوها زنده اند.

پیشنهاد تشکیل کمیته ویژه برای بررسی مشکلات اصناف از سوی شهرداری رشت

شکریه در پایان خواستار تشکیل کمیته ویژه برای بررسی مشکلات اصناف از سوی شهردار رشت شد و خاطرنشان کرد: شهرداری و اصناف ارتباط نزدیکی باهم دارند و ارتباط آنها مانند ماهی و تنگ است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code