| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: نیما و سینا کیوانی ، معماران جوان آستارایی ، جایزه "معمار خاورمیانه" ۲۰۱۷ امارات متحده عربی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایسنا، نیما کیوانی ، مدیر استودیوی معماری کیوانی و همکاران اظهار کرد: ساختمان مسکونی "اُرسی خانه" ، یک کار مشترک معماری با برادرش "سینا کیوانی" بود که جایزه "معمار خاورمیانه" کشور امارات متحده عربی را در سال ٢٠١٧ و در بخش پروژه مسکونی از آن خود کرد.

وی ادامه داد: لادن مستوفی ، مریم سرشار ، امیر عباس طاهری ، محمد مشعوف ، اکبر خلج و علیرضا خوارزمی نژاد هم به عنوان اعضای تیم طراحی ، اجرا و سرمایه گذاری در این پروژه مشارکت داشته اند.

کیوانی با اشاره به اینکه در طراحی "اُرسی خانه" ، ایجاد فضایی با القای حس مکان معماری ایرانی با رویکردی مدرن و همچنین در نظر گرفتن نیازهای زیستی انسان ، ایده کلی طراحی این بنا بوده است ، افزود: مراسم اهدای این جایزه در شهر دبی برگزار شد.

وی در ادامه به بیان دیگر مشخصات پروژه مذکور پرداخت و خاطر نشان کرد: در طرح این بنا به معماری خانه های سنتی ایران به خصوص خانه های شهر کاشان و هندسه فضایی و نقش گیاه ، آب ، نور و قاب بندی و شفافیت در معماری ایرانی توجه ویژه ای شده است.

وی اضافه کرد: شاخصه اصلی ساختمان اُرسی خانه همان طور که از نامش پیداست ، احیاء پنجره اُرسی به شکل مدرن آن است و این پروژه پیش از این هم توانسته جوایز متعددی را به خود اختصاص دهد که از آن میان می توان به جایزه جهانی طراحی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا ، نیما کیوانی و سینا کیوانی که متولد شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان هستند ، پیش از این هم با پروژه «اُرسی خانه» و «مهر خانه» که بر گرفته از معماری ایرانی هستند ، توانسته بودند جوایز مختلف بین المللی را کسب کنند.

جشنواره "معمار خاورمیانه"  اگر چه با نام خاورمیانه شناخته می شود ، اما هر سال میزبان معماران مشهور و بزرگی چون زها حدید ، سر نورمن فاستر ، سانتیاگو کالاتراوا و شرکت های بزرگ معماری چون  Atkins ، SOM و... است.

این رویداد بزرگ بین المللی برای دهمین سال پیاپی در کشور امارات متحده عربی و در شهر دبی برگزار می شود و امسال در کنار برگزیدگان بین المللی خود ، میزبان ۱۹ نامزد ایرانی بود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code