| جمعه، 31 فروردین 1403
دانشگاه گیلان برگزار می‌ کند:
       کد خبر: 1558

به گزارش نگاه ایران: دبیر علمی همایش ملی "شناخت راهکارهای توسعه گیلان" گفت: همایش ملی شناخت راهکارهای توسعه گیلان 9 اردیبهشت ماه سال جاری در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می شود.

دکتر مجید یاسوری دبیر علمی همایش ملی "شناخت راهکارهای توسعه گیلان" در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد:همایش ملی شناخت راهکارهای توسعه گیلان با هدف شناخت قابلیت ها و چالش های توسعه در استان گیلان 9 اردیبهشت ماه سال جاری در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص محیطی، اقتصادی و اجتماعی استان گیلان و محدودیت زمین و در نتیجه پایین بودن سرانه زمین، تغییرات شدید کاربری زمین،شکنندگی محیط زیست، پذیرا بودن میلیون ها گردشگر، آلودگی منابع آب و خاک، بارگذاری شدید فضا، آشفتگی فضایی و... به عنوان برخی از مهمترین مسائل توسعه استان گیلان محسوب می شود.

دبیر علمی همایش ملی "شناخت راهکارهای توسعه گیلان" تصریح کرد:به همین منظور ایجاد توازن منطقه ای، افزایش کارایی منطقه،حفاظت از محیط زیست،جهت دهی به جریان مهاجرت و توزیع بهینه جمعیت و منابع، تهیه و اجرای برنامه ریزی بلندمدت در استان گیلان دارای ضرورت دوچندان است که دانشگاه گیلان در راستای رسالت علمی خود اقدام به برگزاری همایش ملی شناخت راهکارهای توسعه گیلان با هدف شناخت قابلیت ها و چالش های توسعه در استان گیلان کرده است.

دکتر یاسوری گفت:در این همایش بیش از 70 مقاله به دبیرخانه همایش واصل شده که پس از بررسی تعداد 18 مقاله به صورت شفاهی و 30 مقاله هم به صورت پوستر انتخاب گردیده که در دو نشست صبح و عصر روز همایش ارائه خواهد شد.

وی قابلیت ها و محدویت های توسعه در محورهای؛ توسعه شهری، روستایی و ناحیه ای، توسعه کشاورزی، گردشگری و اکوتوریسم و محیط زیست و منابع طبیعی، چالش ها، تهدیدها و فرصت های توسعه، قطب ها و محورهای توسعه، زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی و الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی و توسعه پایدار استان را از محورهای همایش شناخت راهکارهای توسعه گیلان دانست.

دبیر علمی همایش ملی "شناخت راهکارهای توسعه گیلان" با بیان اینکه بیش از 70 مقاله به دبیرخانه همایش رسید گفت: پس از بررسی تعداد 18 مقاله به صورت شفاهی و 30 مقاله هم به صورت پوستر انتخاب شده که در دو نشست صبح و عصر روز همایش ارائه خواهد شد.

دکتر یاسوری از برگزاری همایش میزگرد راهکارهای توسعه گیلان با شرکت برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و صاحب نظران دانشگاهی در حاشیه این همایش خبر داد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code