| سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزایش آسیب های بارداری در سنین پایین را دلیل مطرح شدن افزایش حداقل سن ازدواج برای دختران دانست و گفت: طرح فراکسیون زنان مجلس نیازمند بررسی و مطالعه بیشتر نمایندگان است.

به گزارش فارس، منوچهر جمالی در واکنش به طرح فراکسیون زنان مجلس مبنی بر افزایش حداقل سن ازدواج برای دختران اظهار کرد: این طرح در راستای آسیب هایی که ازدواج در سنین پایین ایجاد کرده در حال طراحی و قانون گذاری قرارگرفته است.

وی با اشاره به آمار بالای آسیب های بارداری در سنین پایین در دختران افزود: پرونده هایی که در دادگاه ها در رابطه با ازدواج در سنین پایین باز است و آمارهایی که در رابطه با آسیب های بارداری در سنین پایین وجود دارد منجر شده تا چنین تصمیمی در فراکسیون زنان مجلس گرفته شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مطالعه بیشتر نمایندگان مجلس در رابطه با طرح افزایش حداقل سن ازدواج دختران مطرح شده از سوی فراکسیون زنان مجلس، خاطرنشان کرد: معتقدم تا این حدی که در طرح فراکسیون زنان مطرح شده تصمیم بدی نباشد اما این طرح نیازمند به مطالعه و بررسی بیشتر از سوی نمایندگان است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فعلاً فرصت اظهارنظر قطعی در رابطه با طرح فراکسیون زنان وجود ندارد، افزود: باید این موضوع در صحن مطرح بشود و به حد قابل قبولی برسد و بعد نمایندگان در رابطه با موافقت و یا مخالفت خود اظهارنظر کنند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code