| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
در حاشیه رفتار عجیب روابط عمومی شهرداری رشت؛
       کد خبر: 149949
نگاه ایران/علی گلشنی عضو تیم اجرایی رویداد استارتاپ جاده ابریشم رشت شهر رشت روز سه شنبه ۲ آبان ماه شاهد ۲ رویداد خجسته ولی هم زمان بود. کنفرانس خبری شهردار محترم (جناب آقای دکتر نصرتی) و برگزاری اولین تور کارآفرینی سرمایه گذاران خطرپذیر ایرانی و اروپایی بانام «استارتاپ جاده ابریشم». اما آنچه نگارش این یادداشت را سبب شده ارائه گزارش این اتفاقات نیست، بلکه گله مندی از این واقعیت است که چرا با وجود اینکه روابط عمومی شهرداری رشت از ۲ هفته قبل در جریان وقوع رویداد «استارتاپ جاده ابریشم» و اهداف و دستاوردهای آن قرار گرفت و حتی طی هماهنگی های انجام شده با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت برای ایراد سخنرانی شهردار محترم و اعلام آمادگی ایشان برای ارائه به زبان انگلیسی، متن این سخنرانی به تیم برگزاری تحویل داده شد، در کمتر از ۴۸ ساعت، نشست خبری شهردار با رسانه ها (به صورت تقریباً هم زمان با شروع رویداد استارتاپ جاده ابریشم) برنامه ریزی و بلافاصله اجرایی می شود. صرف نظر از اهمیت تبیین اهداف موردنظر شهردار محترم در راستای پیاده سازی توسعه پایدار در مدیریت شهری به عنوان بستری برای توسعه ملی و همچنین قابل ستایش بودن اقدمات موثر ایشان در زمینه اطلاع رسانی، شفاف سازی و پاسخ گویی به رسانه ها و افکار عمومی، باید گفت هم زمان کردن این دو رویداد فرصت معرفی پتانسیل های شهر رشت در جذب سرمایه گذاران خارجی به مجموعه شرکت کنندگان در این رویداد (اعم از کارآفرینان، مدیران و سرمایه گذاران ایرانی و اروپایی) را بسیار کمرنگ کرد. اتفاقاتی از این دست، نقطه ضعفی هر چند کوچک در تلاش های دلسوزانه واحدهای روابط عمومی در تبیین اهداف و دستاوردهای سازمان های مطبوع است. اینکه هنرمان را در خدمت منافع کلان شهر، استان یا کشور به کار گیریم یا منافع شخص یا سازمان، وجه تمایز هنر اندگار و فانی است. نگاه ایران: انتشار اخبار و یادداشت های دریافتی به معنای تائید محتوای آن نیست و صرفاً جهت انجام رسالت مطبوعاتی و احترام به مخاطبان منتشر می شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code