| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
استاندار در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان مطرح کرد؛
       کد خبر: 149221
نگاه ایران: استاندار گیلان عصر دیروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان گفت: مدیران باید در برابر انعکاس مشکلات مردم از سوی رسانه ها پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این دیدار وجود دغدغه ی توسعه گیلان در بین اصحاب رسانه را یک دغدغه ی مشترک دانست و افزود: اینکه رسانه ها پل ارتباطی قوی بین مردم و دست اندرکاران نظام هستند باور بنده است.

وی وظیفه ی خطیر انعکاس مشکلات مردم از سوی رسانه ها را امر به معروف و نهی از منکر با وسیله و ابزار امروزی عنوان و خاطر نشان کرد: رسانه ها می توانند مشکلات مردم را به گوش مدیران برسانند و آنان باید نسبت به مردم پاسخگو باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه پاسخگویی در برابر مردم اندوخته و کارنامه ی بسیار خوبی برای ما محسوب می شود اظهار داشت: انشاء ا... با فضایی که رسانه ها با بیان نقاط ضعف و قوت مدیران ایجاد می کنند بتوانیم اقدامات موثری برجای بگذاریم.

استاندار گیلان شندین حرف مردم به عنوان کارفرمای مدیران را در تصمیم گیری ها بسیار مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: رسانه ها یکی از ابزارهای ارتباطی مردم هستند و با اقدامات کارشناسی و شناسایی مشکلات می توانند مدیران را در خدمت رسانی بیشتر به مردم کمک کنند.

وی به وجود ظرفیت های بسیار بالا در استان گیلان اشاره کرد و گفت: تلاش در بخش های کشاورزی، گردشگری و حوزه های اقتصادی می تواند در ابتدا منافع مردم گیلان و سپس منافع دیگر هموطنان را تأمین نماید.

دکتر سالاری فرهنگ و تمدن گیلان را از جغرافیا و طبیعت این خطه بسیار غنی تر و در کشور زبانزد دانست و افزود: اگر بخواهیم به وضعیت مطلوبی برسیم باید در مسیر خواست مردم حرکت کنیم و در این مسیر نقش رسانه ها بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: اگر افکار عمومی در رسیدن به توسعه ی گیلان همراه نباشد قطعاً به نتیجه نخواهیم رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در جهت دهی افکار عمومی و فرهنگ سازی، مطبوعات بسیار تأثیرگذار هستند گفت: اعتقاد ما بر این است که فضای کسب و کار و سرمایه گذاری گیلان باید بهتر شود و این وظیفه یک اقدام مشترک از سوی دولت، قوه ی مقننه، قوه ی قضاییه، رسانه ها، اصناف و اقشار مختلف جامعه است.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به یک هدف مشترک و زبان واحد موفقیت را در پی دارد افزود: هم مسیر شدن با یکدیگر با تبادل نظر محقق می شود و می توان از ظرفیت ها و نعمت های الهی بسیار زیاد موجود در این استان برای توسعه ی هر چه بیشتر آن استفاده کرد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه علی رغم مرزی بودن، ساحلی بودن، طبیعتی بی نظیر، بارندگی بسیار و داشتن بسیاری از اولین ها در سطح کشور هنوز گیلان در بخش مشکلات معیشتی و آسیب های اجتماعی نواقصی دارد افزود: با حرکت به سمت توسعه ی متوازن می توان زمینه را برای بهره وری بیشتر در حوزه های مختلف ایجاد کرد تا بسیاری از مشکلات معیشتی و آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: اینکه فضای جامعه مغشوش شود و در رخدادی به جنبه های منفی آن پرداخته شود به نفع جامعه نیست.

دکتر سالاری افزود: امیدواریم با تلاش های مضاعف روزهای بهتری را برای گیلان با همدلی و مشارکت عمومی رقم بزنیم.

در این دیدار علی پورحسن سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری با اشاره به اینکه اولین خانه ی مطبوعات کشور در استان گیلان تشکیل شد گفت: دغدغه ی خانه ی مطبوعات دغدغه ی توسعه ی گیلان و رفاه بیشتر مردم بوده و هست.

حسین داداشی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه خانه ی مطبوعات گیلان 400 نفر عضو دارد گفت: مجموعاً در حدود 800 نفر فعال رسانه ای در نشریات محلی، فضای مجازی و روزنامه های کثیرالانتشار فعال هستند و تعدادی از نشریات گیلان جزء نشریات برتر کشوری محسوب می شوند.

در ادامه ی این دیدار مدیر عامل خانه ی مطبوعات گیلان اهم اقدامات خانه ی مطبوعات را در حوزه های خدماتی، فرهنگی و صنفی عنوان کرد و افزود: برگزاری کلاس آموزش روزنامه نگاری نوین، همایش رسانه و انتخابات و برگزاری مراسم روز خبرنگار برخی از اقدامات صورت گرفته در مدت 1.5 سال گذشته بوده است.

کریم خرسندی به برگزاری انتخابات پیش از موعد خانه ی مطبوعات در دهم آبان همزمان با سراسر کشور اشاره و خاطر نشان کرد: این انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.

در این دیدار هر یک از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه ی رسانه ی استان پرداختند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code