| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
مردم خشمگین مدرسه را آتش زدند و به چند اتومبیل خسارت وارد کردند؛
       کد خبر: 149127
نگاه ایران/گروه اجتماعی: خبر کودک آزاری، آزار جنسی به کودکان و قتل آن ها در ایران طی ماه های گذشته به پای ثابت اخبار حوادث رسانه ها تبدیل شده است. هنوز ماجرای خبر یک تجاوز به پایان نرسیده، دومی از راه می رسد. در تازه ترین ماجرای ازاین دست که طبق انتشار تصاویر و فیلم های تلگرامی و اینستاگرام و همچنین چند خبرگزاری مانند آنا در روستای اسلام آباد واقع در شهرستان ارومیه به وقوع پیوسته خانواده یک دختر 12 ساله که در کلاس ششم دبستان مشغول تحصیل است نسبت به آزار جنسی سرایدار مدرسه به دخترشان معترض شده اند. مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان غربی؛ امیدواریم چیزی که ذهن به ذهن می چرخد، رخ نداده باشد فریدون مصطفوی، مدیرکل آموزش وپرورش استان آذربایجان غربی در گفت و گو با آنا در خصوص جزئیات این حادثه می گوید: روز گذشته والدین یکی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی راه شهدا از سرایدار مدرسه شکایت کرده اند که گویا در شکایت عنوان شده سرایدار مدرسه، دانش آموزان آن ها را به شکل نامتعارفی در آغوش گرفته و به حریم شخصی وی تجاوز کرده است. وی با تأکید بااینکه هنوز تحقیقات پلیس به نتیجه نرسیده است، می افزاید: متاسفانه این خانواده با جریحه دار کردن احساسات مردمی که در مقابل مدرسه تجمع کرده اند، موجب بروز مشکلاتی شده اند. [video width="224" height="432" mp4="https://negahiran.ir/wp-content/uploads/2017/10/آزار-جنسی-دختر-12-ساله-سرایدار1-1.mp4"][/video] مصطفوی می گوید: نیروی انتظامی در تلاش است با آرام کردن مردم نظم را به منطقه بازگرداند تا این پرونده موردبررسی قرار بگیرد. پرونده درگیری این خانواده با سرایدار در کلانتری تشکیل شده است مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان غربی ادامه داد: پرونده درگیری این خانواده با سرایدار در کلانتری تشکیل شده است. امیدواریم چیزی که ذهن به ذهن می چرخد، رخ نداده باشد. پدر دختر دانش آموز رضایت داد/ جوان های فامیل اعتراض کردند صمدی؛ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش آذربایجان غربی در همین رابطه به خبرنگار ایلنا، گفت: والدین شکایت کردند، اما پدر رضایت داده است، این در حالی است که جوان های فامیل به مدرسه آمده و شلوغ کردند؛ در حال حاضر پلیس ضد شورش به دلیل درگیری پیش آمده در اطراف مدرسه به منظور کنترل اوضاع حضور پیداکرده است. تخریب مدرسه، اتومبیل و آمبولانس تصاویر نشان می دهد که بعد از انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی و اعتراضات خانواده این دختر، شمار زیادی از مردم روستا با تجمع مقابل مدرسه وارد دبستان راه شهدا شده و با پرتاب سنگ، شیشه های مدرسه را شکستند. همچنین تصاویر نشان می دهد که یک اتومبیل که گفته می شود متعلق به سرایدار مدرسه است واژگون شده و از سوی مردم خشمگین به شدت تخریب شده است. حضور نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان به خبر آزار جنسی سرایدار مدرسه به دختر دانش آموز ۱۲ساله هم پررنگ است. اما افراد خشمگین علاوه بر تخریب مدرسه و چند اتومبیل  به آمبولانسی هم برای امدادرسانی به محله اسلام آباد اعزام شده بود حمله کردند و به آمبولانس و تکنسین آن آسیب های جدی وارد کردند. عباس حسن خانی فرماندار ارومیه ، محمد خالد حاتمی و مسعود پاکى از اعضاى شورای شهر ارومیه که باهدف دعوت مردم به آرامش و رسیدگی به موضوع در بین مردم خشمگین مردم اسلام آباد حضور پیداکرده اند می گویند جو آرام شده است و نیروی انتظامی کنترل اوضاع را در دست گرفته است.
تکمیلی
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربابجان غربی : آزار جنسی در حادثه مدرسه دخترانه اسلام آباد ارومیه واقعیت ندارد 
لحظاتی پیش علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربابجان غربی با اشاره به خبر آزار جنسی یک دختر 12 ساله در مدرسه از سوی سرایدار گفت:
شهروندان مواظب باشند که عده ای از این موضوع در پی سو استفاده نباشند چون هیچ  تجاوزی صورت نگرفته است .
رادفر افزود: شواهد اولیه و ابتدایی ماجرا حاکی است سرایدار مدرسه بداخلاقی کرده است ولی آزار جنسی نیست
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربابجان غربی توضیح داد؛ با حضور به موقع مسئولان و مأموران انتظامی اقدامات قانونی انجام شده است.
[video width="256" height="480" mp4="https://negahiran.ir/wp-content/uploads/2017/10/آزار-جنسی-دختر-12-ساله-سرایدار1-2.mp4"][/video] معترضان به خبر تجاوز سرایدار مدرسه به دختر 12 ساله در اقدامی تاسف برانگیز مدرسه را آتش زدند دادستان ارومیه:سرایدار شیطان صفت مدرسه دخترانه ارومیه بازداشت شد ساعت 19 امروز دوشنبه اول آبانما،دادستان به ماجرای پیش آمده در مدرسه راه شهدای ارومیه واکنش نشان داد. حبیبی، دادستان ارومیه در پی ماجرای پیش آمده در مدرسه راه شهدا گفت: طبق شکایت شخصی مبنی بر مزاحمت دخترش توسط سرایدار مدرسه رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. دادستان ارومیه خاطرنشان کرد: یک عده از مردم احساساتی شدند و شیشه های مدرسه را خرد کردند، متاسفانه بدون رعایت قانون این اقدامات ناپسند را انجام دادند. وی اضافه کرد: پلیس و دادگستری در خصوص این فرد برخورد می کند و دستور قضایی صادر شد و این فرد بازداشت شده است. وی مردم را دعوت به خویشتن داری کرد. این در حالی است که تصاویر و فیلم های منتشرشده در شبکه های اجتماعی حاکی از اعتراض غیرمتعارف و عجیب معترضان در اسلام آباد است. بر اساس تصاویر و فیلم ها آن ها در اقدامی تعجب برانگیز مدرسه راه شهدا که محل تحصیل ده ها دانش آموز است را آتش زده و به تماشای آتش سوزی نشسته اند. در تصاویری که تا این لحظه مخابره شده خبری از ماشین آتش نشانی برای خاموش کردن آتش این دبستان دوطبقه نیست. وزیر آموزش وپرورش دستور پیگیری آزار و اذیت دختر دانش آموز در ارومیه را صادر کرد امروز خبری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که طی آن در یک مدرسه دخترانه در روستای اسلام آباد شهرستان ارومیه سرایدار مدرسه به دانش آموز ۱۲ ساله تجاوز کرده است، مردم روستا به مدرسه یورش برده و با معلمین و مسئولان مدرسه درگیر شدند و همچنین هم زمان با تاریک شدن هوا،مدرسه به آتش کشیده شد.در پی این حوادث وزیر آموزش وپرورش به بزرگی زاده، مشاور خود ماموریت داد تا به عنوان بازرس ویژه با اختیار تام به ارومیه برود و به همراه مدیرکل آموزش وپرورش استان آذربایجان غربی و با حضور در شورای تامین استان نسبت به بررسی اتفاقات حادث شده اقدام و عنداللزوم تصمیم مقتضی اتخاذ نماید.