| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست سیاهکل خبر داد:
       کد خبر: 145383
نگاه ایران: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: مأموران یگان حفاظت از محیط زیست سیاهکل با همکاری تعدادی از همیاران و علاقه مندان به حیات وحش؛ یک گروه از شکارچیان را نیمه های شب دستگیر کردند.
لطیف جواهر دشتی در گفتگو با فارس اظهار کرد: جنگل های منطقه شکارممنوع دیلمان-درفک در حوزه شهرستان سیاهکل از مهم ترین زیستگاه های یکی از گونه های شاخص پستانداران بزرگ گیلان بانام مرال می باشد.

وی بابیان اینکه هرساله از نیمه دوم شهریورماه دوره جفت گیری مرال آغاز می شود، افزود: در این دوره مرال ها در برابر شکارچیان بسیار آسیب پذیر می شوند و شکارچیان متخلف نیز از این فرصت استفاده می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل بابیان اینکه مأمورین این اداره همواره در حال گشت زنی در مناطق شکارممنوع می باشند، گفت: مأموران یگان حفاظت از محیط زیست سیاهکل با همکاری تعدادی از همیاران و علاقه مندان به حیات وحش؛ یک گروه از شکارچیان را نیمه های شب دستگیر کردند.

جواهر دشتی بابیان اینکه یک قبضه اسلحه غیرمجاز دولول از شکارچیان ضبط شد، افزود: خوشبختانه با هوشیاری مأمورین و همیاران حیات وحش؛ این شکارچیان قبل از اقدام به شکار دستگیر شدند.

وی بابیان اینکه متخلفان با دستور دادستان و قاضی کشیک تحویل کلانتری دیلمان شدند، تصریح کرد: حسب دستور؛ شکارچیان متخلف شب را در بازداشت سپری کردند و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع محترم قضایی شهرستان ارسال شد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code