| سه شنبه، 28 فروردین 1403
نگاه ایران: نماینده مردم رشت در مجلس معتقد است استاندار باید فردی بومی باشد و در شرایطی که نماینده ولی فقیه گیلان، نمایندگان مجلس، جناح ها، احزاب و سیاستمداران بزرگ این استان روی برخی افراد برای استانداری اجماع کرده اند، دولت نباید گزینه ای غیربومی معرفی کند.

به گزارش خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره انتخاب استانداران ازسوی وزارت کشور گفت: نحوه گزینش استانداران باید به گونه ای باشد که وفاق ملی در استان ایجاد کند از این رو وزارت کشور باید نظرات نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان استانی و احزاب و جناح ها را مد نظر قرار دهد و با آن مخالفت نکند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به میزان بالای رأی گیلانی ها به روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: اکنون تقاضای مردم دیده و پذیرفته شدن نظر آنها ازسوی دولت است چنانچه نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس، احزاب و جناح های مختلف و سیاستمداران بزرگ که اصالت گیلانی دارند در خصوص استانداران به اجماعی رسیده و مردم نیز انتظار دارند نظر نمایندگان آنها مد نظر دولت قرار گرفته و به نوعی به خاطر انتخاب خود مورد تنبیه واقع نشوند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه افرادی باید برای سمت استانداری مورد گزینش وزارت کشور باشند که همراه با دولت بوده تفکر ملی داشته باشند، عنوان کرد: لازم است گزینه استانداری دارای سوابق حداقلی در حوزه اجرایی بوده و بومی باشد البته بومی نه به معنای ژنتیکی بلکه منظور آشنایی با منطقه است که دولت باید افرادی را به عنوان استاندار معرفی کند که در طول عمر خود بارها به منطقه آمده و با ابعاد مختلف آن آشنایی داشته باشند.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با بیان اینکه اگر وزارت کشور بخواهد بی توجه به اجماع استانی که در گیلان شکل گرفته گزینه ای را معرفی کند که با منطقه نیز آشنایی نداشته باشد، قطعا به دنبال اختلاف است، گفت: در استان گیلان افرادی را به اولویت انتخاب کرده ایم که می توانند در مسند استانداری حضور یابند و با تمام استان آشنایی کافی دارند.

این نماینده مردم استان گیلان در مجلس عنوان کرد: استانی مثل گیلان دارای مدیران توانمند با سطح سواد بالا است که به حوزه کشاورزی، فرهنگ و آداب روستایی آشنایی دارند لذا اکنون که مردم نسبت به عدم استفاده از ظرفیت این استان در دولت گلایه مند هستند لازم است دولت با انتخاب استانداری بومی این گلایه مندی را برطرف کند.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که مردم گیلان در تاریخچه خود خاطره خوشی از استانداران بومی دارند، بیان داشت: تا کنون تمامی استانداران گیلانقابل احترام بودند لذا نباید این زنجیره ازسوی وزارت کشور تخریب شده و باید به اجماع احترام بگذارد تا با انتخاب فردی غیربومی، محبوبیت روحانی در گیلان کاهش نیابد.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با انتقاد از استفاده از گیلان به عنوان کارگاه آموزشی افرادی که قصد دارند در حوزه های اجرایی در آینده فعالیت کنند، گفت: گیلان نباید سکوی پرتاب مسئولان شود چرا که از این طریق پیشرفت ممکن نیست در حالی که گیلان باید با حضور افرادی مدیر و مدبر و آشنا به منطقه عقب افتادگی های خود را جبران کند.

وی همچنین با بیان اینکه نخستین راه آهن ایران در استان گیلان ساخت شد، اظهار د اشت: علیرغم این در حال حاضر آخرین استان هستیم که از نعمت راه آهن برخوردار می شویم و در این بین اگر فردی استاندار شود که با منطقه نیز آشنایی نداشته باشد و بررسی ها را از ابتدا آغاز کند، مانع پیشرفت پروژه خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه استان گیلان استانی چهارفصل است که ظرفیت بالایی دارد، خاطرنشان کرد: در ارزیابی های خود گزینه های بسیار خوبی را به وزارت کشور معرفی کرده ایم که حاصل اجماعی کاملا استانی است از این رو انتظار داریم این اجماع مد نظر وزارت کشور و دولت قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code