| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پرداخت تسهیلات شامل تسهیلات بلاعوض و نیز تسهیلات با کارمزد اندک ، به خسارت دیدگان آبگرفتگی اخیر استان گیلان خبر داد. (گزارش سخنان استاندار) و (گزارش تصویری)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان اسماعیل نجار روز شنبه پس از حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران گیلان در فرمانداری لنگرود در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای هر واحد مسکونی روستایی که نیازمند بازسازی باشد، 200میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد، 50 میلیون ریال بلاعوض و 20 میلیون ریال هم بصورت معیشتی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: برای واحدهای شهری نیز 300 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد ، 60 میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض و 20میلیون ریال هم بصورت معیشتی پرداخت می شود. به گفته نجار، از امروز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تجربه ای که دارد، آماده است این تسهیلات را از محل اعتبارات تسهیلات 200 هزار واحد مسکونی در سال آغاز کند و کمک های بلاعوض هم از حساب صد امام (ره) پرداخت می شود. معاون وزیر کشور ادامه داد: به دنبال بارش شدید باران در گیلان، استاندار، نمایندگان، فرمانداران و همه دستگاه های اجرایی و انتظامی به کمک مردم شتافتند و با مشارکتی که صورت گرفت؛ خسارت های این بارندگی شدید به حداقل ممکن رسید و خوشبختانه بجز یک مورد خسارت جانی در لنگرود که آن هم به دلیل برق گرفتگی بوده، خسارت جانی دیگری وجود نداشت. وی افزود: بدنبال هر حادثه پس از امداد و نجات و اسکان موقت و تهیه آذوقه، بازسازی آغاز می شود و با برآوردی که در زمینه های مختلف مسکن روستایی، شهری، تاسیسات شهری و زیرساخت ها خواهد شد، این بازسازی ها صورت می گیرد. نجار با اشاره به در پیش بودن فصل سرما ، بر لزوم مشارکت و همکاری همه جانبه مردم و نیز برآورد سریع خسارت های وارده از سوی مسئولان استان تاکید و اضافه کرد:با اعلام میزان خسارت های وارده و مطرح کردن آن در هیات دولت، با توجه به همتی که مجموعه دولت دارد، می توان با سرعت بیشتری برای رفع مشکل اقدام کرد. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با تاکید بر ضرورت انجام مطالعه ای جامع درباره خسارت هایی که بر اثر سیلاب ها هر ساله به شمال کشور وارد می شود، گفت: هر سال در استان های شمالی بویژه گیلان با توجه به نزدیکی به دریا ، بارندگی ها و خسارت هایی ایجاد می شود که در جلسه امروز ستاد بحران گیلان، انجام مطالعه ای جامع از سواحل دریا و رودخانه ها پیشنهاد شد. به گفته نجار، این مطالعه برای جمع آوری آب های سطحی با توجه به حجم این آب ها و جلوگیری از خسارت آنها حائز اهمیت است. جسله ستاد مدیریت بحران استان گیلان امروز (شنبه) با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار گیلان در فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد. همچنین معاون وزیر کشور با همراهی استاندار گیلان، از روستاهای خسارت دیده دیوشل لنگرود و سطلسر شهرستان لاهیجان بازدید کردند. شهرستان های لنگرود و لاهیجان به ترتیب در 60 و 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارند. به دنبال بارش های رگباری بامداد روز گذشته (جمعه) در گیلان بویژه مناطقی از شرق استان که در این هنگام از سال، بی سابقه عنوان شده، مشکلاتی ناشی از آبگرفتگی معابر و نفوذ آب به منازل شهروندان ایجاد شد و خسارت هایی به منازل روستایی و شهری وارد کرد.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code