| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: در پنجمین روز از هفته ی دولت صبح امروز ساخت یازدهمین سد لاستیکی گیلان با حضور استاندار در تالش آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر نجفی در سفر به شهرستان تالش به مناسبت هفته ی دولت کلنگ آغاز ساخت سد لاستیکی تالش که برروی رودخانه ی کرگانرود در مدت پیش بینی شده ی 18 ماه ساخته می شود را بر زمین زد.

سد لاستیکی تالش با حجم مخزن ذخیره ی آب 200 هزار مترمکعب و قدرت تنظیم آب سالیانه ی 26 میلیون مترمکعب موجب توسعه ی و بهبود آبیاری 2 هزار و 410 هکتار از شالیزارها و باغات کیوی شهرستان را فراهم می کند.

برای ساخت این سد که می تواند فرصتی برای اجرای جاذبه های گردشگری نیز باشد 12 میلیارد تومان هزینه می شود.

افتتاح بزرگترین مرکز تکثیر پرورش ماهیان خاویاری در تالش

بزرگترین مرکز تکثیر بچه ماهیان خاویاری گیلان و 3 طرح شیلاتی دیگر ظهر امروز به طور همزمان با حضور استاندار گیلان در روستای قروق به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ در پنچمین روز از هفته ی دولت با حضور استاندار گیلان در روستای قروق بخش مرکزی تالش ؛ مرکز تکثیر ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید یک میلیون قطعه بچه ماهی در سال و اشتغالزایی 15 نفر به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح که بزرگترین مرکز تکثیر ماهیان خاویاری استان گیلان است 3 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شد.

همچنین به طور همزمان یک طرح تکثیر ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید 200 هزار قطعه بچه ماهی در سال ،اشتغالزایی 5 نفر و سرمایه گذاری 300 میلیون تومان در روستای میانکوه، 2 طرح پرورش ماهیان سردآبی با ظرفیت تولید 30 تن گوشت قزل آلا با اشتغالزایی 5 نفر و سرمایه گذاری 350 میلیون تومان در روستا های ییلاقی بنه دی و شیله وشت به بهره برداری رسید.

تولید و تأمین بچه ماهیان مورد نیاز مزارع پرورش ماهیان خاویاری در کشور، حفظ مرغوبیت خاویار ایرانی در بازارهای جهانی، شرایط آب و هوایی و اراضی ساحلی بسیار مناسب تالش، تولید گوشت ماهی قزل آلا و ماهیان خاویاری برای تأمین نیاز بازار مصرف، ایجاد اشتغال پایدار، استفاده بهینه از آب چاه های کشاورزی و افزایش میزان درآمد خانوارهای روستایی از اهداف اجرای این 4 طرح شیلاتی است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code