| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خبر داد:
       کد خبر: 134304
نگاه ایران: 281 نفر از ابتدای امسال تا کنون در تصادف رانندگی جاده های گیلان کشته شدند که 6 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در نشست کمیسیون اجرایی ایمنی راه های گیلان در رشت گفت: از ابتدای امسال تا کنون 281 نفر در سوانح رانندگی جاده های گیلان جان خود را از دست دادند.
حجت شعبانپور با اشاره به افزایش 6 درصدی آمار کشته شدگان سوانح رانندگی در جاده های گیلان نسبت به پارسال افزود: باید همه مسئولان در خصوص فرهنگ سازی رعایت قوانین و مقررات و ایمنی راه ها بیش از پیش بکوشند.
وی نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی و کاهش تصادفات مهم دانست و افزود: رسانه ها می توانند با انعکاس و به تصویر کشیدن برخی از وقایع تلخ تصادف منجر به مرگ، به مردم و برنامه های آموزشی در زمینه کاهش آمار تصادفات نقش مهمی ایفا کنند.
مدیر کل راه و شهرسازی گیلان نیز گفت: کمیسیون ایمنی راه ها با تشکیل 5 کمیته با محورهای ایمنی راه ها، امنیت ترافیک، امداد جاده ای، آموزش و فرهنگ سازی و کمیته اعتبارات و آمار در تلاش است تا ضمن ایمن کردن جاده های درون و برون شهری و روستایی، آمار تصادفات جاده ای را بیش از پیش کاهش دهد.
شعبانعلی خاوری افزود: برای حفظ ایمنی جاده های گیلان ضمن شناسایی نقاط حادثه خیز و اصلاح هندسی آن، همچنین با دست فروشان حاشیه راه ها نیز برخورد خواهد شد.
رئیس پلیس راه گیلان از افزایش آمار تصادفات در جاده های استان خبر داد و افزود: بیشترین کشته شدگان این حوادث موتورسواران و عابران پیاده هستند.
سرهنگ حسین محمدپور با اشاره به اینکه بیشترین آمار تصادفات بین ساعت 20 تا 24 شب رخ می دهد افزود: در حال حاضر 40 نقطه در جاده ای گیلان که به دلیل نداشتن روشنایی معابر پرخطر و حادثه ساز است شناسایی شده است که قرار است با تعامل و همکاری شرکت توزیع برق به سامانه روشنایی معابر تجهیز شود.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code