| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: از روزهایی که در اردوی خارجی یک تیم محبوب، از کیف ورزشی دروازه بان تیم مواد روانگردان پیدا شد و آن دروازه بان هم سیلی نخورده، مدافع هم تیمی اش را فروخت و گفت فلانی به من گفت از این استفاده کن برای کاهش وزن عالی است، سال ها می گذرد و درست از همان روزها بود که بحث اپیدمی شدن مصرف شیشه در میان ستاره های فوتبال به عنوان یک هشدار مطرح شد.

به گزارش خبرورزشی، همان زمان گزارش های پراکنده ای هم از گرایش برخی فوتبالیست ها به مصرف قرص ترامادول به گوش می رسید و موضوع وقتی اهمیت پیدا کرد که سرمربی یک تیم تهرانی به مهاجم تیمش مشکوک شد و او را به آزمایش فرستاد و فهمید طرف عادت شدیدی به استفاده از ترامادول دارد.

در تمام این سال ها سایه شیشه و ترامادول روی سر فوتبال ما بوده اما برای آن که اوضاع از این که هست بدتر نشود، همیشه سعی شده برخوردها با بازیکنانی که مواد روانگردان مصرف می کنند، در خفا باشد و متأسفانه عده ای از همین موضوع سوءاستفاده کرده اند.

تازه ترین خبر درباره مصرف مواد روانگردان و قرص ترامادول در فوتبال تکان دهنده است. در حالی که به صورت غیررسمی، خبرهایی به گوش می رسد که دست کم 20 بازیکن لیگ برتری ترامادول مصرف می کنند و متوجه عواقب این عادت نیستند و برخی از آنها وابستگی شدیدی به این قرص دارند، این بار یک خبر رسمی، کسانی که از موضوع مطلع شده اند را شوکه کرده است.

گفته می شود از محل زندگی دو بازیکن سرشناس فوتبال ایران مواد روانگردان و قرص های ترامادول پیدا شده و برخی مراجع ذی صلاح آنها را زیر نظر گرفته اند و متأسفانه حتی در یک مهمانی و در حال مصرف شیشه از آنها فیلم گرفته شده است!

حالا این فیلم و مدارک و مستنداتی که در مورد اعتیاد شدید این دو بازیکن سرشناس به مواد روانگردان و ترامادول جمع آوری شده، برای آنها یک پرونده قطور ساخته است. یک منبع آگاه به خبرورزشی گفت: قطعاً کمیته اخلاق فدراسیون به موضوع این دو بازیکن ورود خواهد کرد. موضوع شخصی نیست و این اعتیاد به روانگردان، ترامادول، مواد مخدر و... به شکل غیرقابل کنترلی در میان فوتبالیست ها در حال گسترش است. شاید اگر همان موقع که این دو بازیکن قلیان می کشیدند و خلاف شان در حد استفاده گاه به گاه از ترامادول بود، باشگاه خودشان با آنها برخورد می کرد، کار به اینجا نمی رسید که حالا وابسته به مصرف شیشه باشند و مخدرهایی مثل کوکایین را هم تجربه کنند.

به گفته این شخص، کمیته اخلاق در حال تحقیق روی پرونده بازیکنانی است که با مدرک و به شکل مستند درباره آنها شائبه اعتیاد به ترامادول، شیشه و مواد مخدر وجود دارد و البته رویه این کمیته، احضار علنی و ایجاد هیاهو نیست اما به زودی قطعاً خبرهایی از محرومیت چند چهره سرشناس فوتبال می شنوید. این دو نفر که متأسفانه از وسایل شخصی شان ترامادول و شیشه کشف شده و فیلم کوتاهی از آنها در حال مصرف مواد روانگردان موجود است هم قطعاً محروم می شوند. یعنی کمیته اخلاق ترجیح می دهد اول تخلف اثبات شود و بعد محرومیت ها را اعلام کند تا از طرفی آبروی کسی نریزد و از طرف دیگر تلنگری باشد برای آنها که تازه با این انحراف آشنا شده اند و هنوز می توان نجات شان داد. حتی دیروز از یک منبع موثق شنیدیم کمیته اخلاق در حال هماهنگی با مأموران مبارزه با دوپینگ است تا از چند بازیکن که مشکوک به مصرف مواد مخدر هستند، تست ناگهانی بگیرد، تست هایی خارج از میدان فوتبال و به صورت سرزده، مثلاً در محل تمرین تیم ها...

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code