| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:تیم فوتبال پانیونیوس یونان که از مسعود شجاعی و احسان حاج صفی، ۲ ملی پوش ایرانی در ترکیب خود بهره می برد هفته گذشته در چارچوب دیدارهای دور رفت پلی آف لیگ اروپا بدون حضور آن ها در دیداری خازج از خانه مقابل تیم مکابی اسرائیل به میدان رفت و در پایان شکست خورد.این تیم شب گذشته در جریان دور برگشت این بازی مقابل مکابی قرار گرفت در حالی که از دو بازیکن ایرانی خود استفاده می کرد. عباباف مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در مورد بازی کردن مسعود شجاعی و احسان حاج صفی مقابل مکابی اسرائیل در لیگ اروپا گفت: به هیچ عنوان این حرکت را تأیید نمی کنیم و مسلما طبق مقررات با آن برخورد می شود. ب️ه این ترتیب احتمال دارد شجاعی و حاج صفی از بازی های آینده تیم ملی محروم می شوند ولی باید منتظر نظر نهایی مسئولان باشیم. همچنین  روزنامه گازتا اسپورت یونان تصاویری را از ورود بازیکنان پانیونیوس به ورزشگاه خانگی شان برای بازی با نماینده رژیم اشغالگر قدس منتشر کرد که مسعود شجاعی از سوی هواداران مورد استقبال پرشوری قرار گرفت و هواداران به محض پیاده شدن بازیکن ایرانی از اتوبوس او را به دوش گرفتند و به داخل ورزشگاه بردند. این استقبال از ستاره ایرانی انتظارها را از او در این بازی بالا برده بود. شجاعی پس از این بازی بسیار ناراحت شد و گریه کرد چون نتوانسته بود پاسخ استقبال پرشور هواداران یونانی را بدهد. توضیح وزارت ورزش: مصاحبه مدیر حراست در باره حاج صفی و شجاعی درست بیان نشده است وزارت ورزش و جوانان در پی اخبار منتشره در مورد حضور دو ورزشکار ایرانی شاغل در یکی از تیم های اروپایی مقابل تیمی از رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین، انتفاضه و مبارزه با صهیونیسم و حامیانش از ارکان اصلی سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و در همین راستا وزارت ورزش و جوانان با پیروی کامل از آرمان های امام راحل ( ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، رژیم نامشروع اسراییل را به رسمیت نمی شناسند و آن را به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر نظام برای ترویج روحیه مبارزه و اسلامی علیه صهیونیستها سرلوحه خود قرار داده است. قهرمانان ایران اسلامی نیز در میادین بین الملی یاری و همراهی قاطع خود از مردم ستمدیده فلسطین را پهلوانانه اعلام کرده اند و این حرکت ارزشی امروز به فرهنـگ عمـومی و جـهانی تبـدیـل شده است. در مورد اخیر هم وزارت ورزش پس از دریافت اطلاعات و گزارش های لازم از فدراسیون فوتبال و سایر منابع در چارچوب اصول و مبانی سیاست خارجی نظام و حفظ منافع ملی تصیمات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

همچنین روابط عمومی فدراسیون فوتبال در پی حضور دو بازیکن ایرانی شاغل در تیم پانیونیوس یونان در دیدار برگشت مقابل نماینده رژیم اشغالگر صهیونیستی اطلاعیه ای صادر کرد.

 در اطلاعیه روابط عمومی فدراسیون فوتبال آمده است: ضمن تبریک ولادت پرخیر و برکت حضرت امام رضا(ع)، به استحضار عموم جامعه می رساند که پیرو مذاکرات متعدد انجام شده با این بازیکنان و علی رغم فشارهای سنگین وارده از سوی باشگاه یونانی، آنها در دیدار رفت در فلسین اشغالی حاضر نشده و  این مهم را با پذیرش جریمه های مالی رعایت کردند. درباره حضور این دو بازیکن در دیدار برگشت که شب گذشته به انجام رسید، ضمن محکوم نمودن قاطع اتفاق رخ داده، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی دقیق و کارشناسی همه جانبه ماجرا بوده که بدون شک طی این مسیر می بایست پس از گفت و گوی رو در رو با این دو بازیکن و لحاظ کردن نظرات قبلی فدراسیون به نامبردگان انجام شود. بدون شک ورزشکاران پرافتخار ایران زمین همواره نشان داده اند که هیچ علاقه ای به رویارویی با رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی حتی در آوردگاه بزرگ المپیک و جهانی نداشته، ندارند و نخواهند داشت و مرام پهلوانی آنان طی سالیان زبانزد بوده و اتفاق شب گذشته در خارج از کشور و برنامه های فوتبال فدراسیون بوده است. تیم فوتبال پانیونیوس شب گذشته در حالی که مسعود شجاعی و احسان حاج صفی را ۹۰ دقیقه در ترکیب داشت برابر نماینده رژیم صهیونیستی تن به شکست داد تا نتواند به مرحله بعدی لیگ اروپا صعود کند.
همچنین مازیار ناظمی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان درباره مصاحبه مدیر کل حراست این وزارتخانه درخصوص برخورد با ورزشکارانی که در ترکیب یک تیم اروپایی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی بازی کرده اند، گفت: آقای عباباف مطلب خود را به این شکل بیان نکرده و قطعا تصمیم گیری در مورد این دو بازیکن ملی پوش در حیطه اختیارات فدراسیون فوتبال بوده و آن هم منوط به بررسی تمام جوانب و شنیدن اظهارات این ملی پوشان است. سخنگوی وزارت ورزش و جوانان افزود : این اقدام در هرصورت محکوم است ولی تصمیم نهایی و مقتضی توسط فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان اتخاذ خواهد گردید.  

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code