| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
نگاه ایران/ مریم صابری: همزمان با هفته بهزیستی نشست مدیرکل بهزیستی گیلان و معاونت های اجتماعی، توان بخشیو پیشگیری با رسانه ها برگزار شد.(اینجا بخوانید) بزرگ ترین گروه معلولان در گیلان

رحیم تکاملی معاون توان بخشی سازمان بهزیستی نیز در نشست هفته بهزیستی گفت: ۴۴ هزار ۸۴۵ معلول خفیف تا شدید ثبت شده در سازمان بهزیستی گیلان داریم که بزرگ ترین شان گروه جسمی و حرکتی هستند.

او با اشاره به وجود۳۶ مرکز شبانه روزی برای نگهداری معلولین گفت: در این مراکز۲۳۰۰ معلول شدید و غیر شدید نگهداری می شود.

 تکاملی افزود: در۳۱ مرکز روزانه نیز ۲۱۰۰معلول نگهداری می شود.

معاون توان بخشی همچنین از راه اندازی یک مرکز برای کودکان اوتیسم خبر داد  و همچنین گفت: در ۶ مرکز اعصاب و روان ۷۰۰ نفر بستری هستند و ۱۶۰۰ نفر نیز از خدمات ویزیت در منزل استفاده می کنند.

او توانمندسازی معلولان را یکی از برنامه های بهزیستی عنوان کرد و گفت: 50 نابینا،۵۰سالمندان و 75 معلول ضایعه نخاعی در یک پکیج با اعتبار دو میلیون تومانی برای مناسب سازی منزل، آموزش و تهیه وسایل  موردنیاز  خدمات دریافت می کنند.

ارائه مشاوره های ژنتیک رایگان در گیلان

فرحناز نوبخت راد معاون پیشگیری سازمان بهزیستی هم  در این جلسه با اشاره به هفت مرکز مشاوره ژنتیک گفت: مشاوره های ژنتیک رایگان و یا با تخفیفی بسیار زیاد انجام می شود.

او ادامه داد: در سال گذشته ۲ هزار دانش آموز مورد غربال گرفتند و ۱۷ درصد به مراکز مشاوره ارجاع شدند.

 نوبخت همچنین در مورد خدمات مشاوره ای بهزیستی گفت:  ۲۸ هزار نفر در ۷۵ مرکز سرپایی و ۵۰مرکز  ترک اعتیاد خدمات دریافت کردند.

۶ هزار زن سرپرست خانواده تحت پوشش بهزیستی هستند

جعفری معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در این نشست گفت 24 گروه همیار برای بانوان داریم و ۳ گروه جدید را راه اندازی کنیم. او افزود: ۶ هزار زن سرپرست خانواده تحت پوشش بهزیستی هستند .

جعفری با اشاره به راه اندازی خانه امن برای زنان گفت: یکی از رویکردهای نوین سازمان بهزیستی این است که  منتظر آسیب نمی مانیم  بلکه تلاش می کنیم به افراد در معرض آسیب خدمات ارائه کنیم. او افزود: به زودی خانه امن برای زنان تحت خشونت و معرض خشونت راه اندازی می شود.  

جعفری در ادامه صحبت های خود به کودکان کار اشاره کرد. او از شناسایی ۱۲۰ کودک کار خبر داد و گفت:  برای نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست ۳۵۰ هزار تومان یارانه به مراکز نگهداری داده می شود.

 معاونت اجتماعی ادامه داد: : در حال حاضر ۲۵۰ کودک در 20 مراکز نگهداری شبانه روزی و ۶۹۰ کودک امداد گیر نیز در خانواده های وابستگان داریم.

او همچنین اضافه کرد : کودکان در مناطق محروم مشمول یک وعده غذای گرم می شوند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code