| جمعه، 31 فروردین 1403
پیام رئیس مجلس به مناسبت سالگرد درگذشت استاد دکتر معین:
       کد خبر: 124671
نگاه ایران: پیام ریاست مجلس شورای اسلامی به مناسبت چهل و ششمین سالگرد درگذشت استاد دکتر محمد معین در مراسم بزرگداشت این ادیب فرهیخته قرائت شد.  (گزارش تصویری مراسم)
به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت مراسم چهل و ششمین سالگرد درگذشت استاد دکتر محمد معین امروز -پنج شنبه 15 تیر- طی پیامی این مراسم را فرصتی ارزشمند برای تبیین آثار ایشان دانست.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«تاریخ فرهنگ، ادبیات و هنر ایران در جای جای خود عرصه نقش آفرینی و تبلور شخصیت های نامدار و برجسته ای می باشد که آثار و دستاوردهای آنان به این گنجینه ارزشمند، غنا و اعتبار داده است.
دکتر محمد معین در خانواده ای روحانی و اهل فرهنگ پرورش یافته است و از جمله مفاخر ممتاز و برجسته کشور در حوزه ادب و فرهنگ می باشد که در تمام عمر خویش به عنوان پژوهشگری سختکوش، ضمن پاسداری از ریشه های زبان فارسی، به تحقیق و بررسی ادبیات و لغت شناسی اهتمام و ممارست فراوانی داشت. ایشان در طول سال های متمادی به مطالعات گسترده در منابع و کتب مختلف در زمینه لغات فارسی و معانی پرداخت و به عنوان نخستین دکترای زبان و ادبیات فارسی خدمات فراوانی در نشر، گسترش و ماندگاری زبان شیرین فارسی عرضه داشته است.
دکتر محمد معین تألیفات و آثار ارزشمندی از خویش بر جای گذاشته که مهمترین آن فرهنگ 6 جلدی لغت نامه معین می باشد که به عنوان مرجعی بی بدیل و گرانسنگ و نگینی درخشان در سپهر ادبیات کشور ، درخشان و ماندگار باقی مانده است.
برگزاری مراسم گرامیداشت چهل و ششمین سالگرد درگذشت استاد دکتر محمد معین فرصتی ارزشمند در راستای بازخوانی و تبیین اندیشه ها و آثار این شخصیت بزرگ فرهنگی کشور می باشد که شایسته می دانم از تلاش دست اندرکاران برگزاری آن تقدیر و تشکر کرده و امیدوارم همواره شاهد شکوفایی ، رونق و غنای فرهنگ و هنر کشور باشیم.»
گفتنی است این پیام توسط محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه مجلس در سفر رئیس مجلس به استان گیلان، قرائت شد.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code